salted caramel ice cream

Inghetata home made, fara masina si fara dureri de cap! Suna bine, nu? :)) asa ma gandeam si eu si pe cuvant ca nu credeam sa reusesc, insa noroc cu David, caci ia priviti ce bunatate a iesit




Inghetata este super mega delicioasa si sfatul meu e sa respectati intocmai reteta caci stie el bine ce stie ;) iar sarea (musai sare de mare) completeaza perfect aromele!


inghetata: 500 ml lapte (bio / ecologic), 60g unt (adica ~ 4 linguri), 1/2 lingurita sare de mare, 250 ml smantana dulce, 5 galbenusuri de ou, 3/4 lingurita extract pur de vanilie!
decor: sprinkles de ciocolata delicioasa cu aroma de caramel fin si sirop de caramel


Pentru caramel, toarna zaharul intr-o tigaie larga si cu fund gros si pune-l pe foc mediu spre mic! Cand marginile incep sa se topeasca, foloseste o spatula ingusta pentru a amesteca incet si cu grija, de la mijloc spre margini, amestecand pana zaharul e dizolvat/caramelizat! Daca e nevoie da focul mai mic, sa nu se arda, altfel va deveni amarui! Cand s-a diszolvat adauga sarea de mare
Pentru inghetata, pregateste un bol mare umplut 2/3 cu cuburi de gheata si o cana de apa (astfel incat sa pluteasca putin cuburile)! In acest bol aseaza un bol mai mic (de minim 2 litri ca sa ai loc sa amesteci inghetata)! In bolul mic pune 250 ml lapte air in interiorul acestui bol (cu lapte) plaseaza o sita cu gauri mici sau medii si lasa-l asa! Acest lucru va impiedica laptele sa faca cristale de gheata! 
Toarna 300g zahar intr-o tigaie larga si cu fund gros si pune-l pe foc mediu spre mic! Cand marginile incep sa se topeasca, foloseste o spatula ingusta pentru a amesteca incet si cu grija, de la mijloc spre margini, amestecand pana zaharul e dizolvat/caramelizat! Daca e nevoie da focul mai mic, sa nu se arda, altfel va deveni amarui! Cand s-a diszolvat da-l la o parte de pe foc si adauga sarea de mare impreuna cu untul, amestecand pana ce se incorporeaza si untul e topit! In acest moment adauga, treptat, frisca, amestecand in continuare! E posibil sa se intareasca putin caramelul, dar daca observi acest lucru si-l mai pui cate putin pe foc mic, isi revine ;) garantat! Adauga si restul de lapte (250 ml) amestecand! 
Separat, bate galbenusurile si adauga peste ele cate putin, cate putin, amestecul de caramel (care e usor caldut) pana ce il incoporati 100%! Puneti amestecul in tigaia cu fund gros si fierbeti putin, la foc mic, mic, amestecand tot timpul si avand grija sa omogenizam continutul care va incepe sa se ingroase pe margini! Cand s-a ingrosat (ca o crema de vanilie) se da la o parte si se toarna peste laptele tinut in vasul cu gheata, strecurandu-se cu grija prin sita care asteapta cumintica ;) Se adauga vanilia si se amesteca pana ce se raceste complet! Gata! Asta a fost tot :)





Toarna compozitia intr-o forma de inox, sticla sau chiar plastic si baga la congelator!  Dupa 45 minute verifica daca au inceput sa apara cristalele de gheata! Daca nu, mai lasa la congelator pana se cristalizeaza! Cand s-a tranformat in cristale scoatem inghetata si cu ajutorul unui blender manual   omogenizam si transformam cristalele intr-o crema fina! Repetam aceasta operatiune la fiecare 30 minute! Dureaza cam 2.5 ore pana sa obtii o inghetata delicioasa si cremoasa! Nu e greu, dar necesita timp si farfurii murdare :)) insa eu zic ca merita! A iesit o inghetata ... mama mia ... super delicioasa! Daca va tin puterile si poftele o puteti pastra la frigider mult si bine, dar la noi abia a ramas sa fac cateva fotografii :)), mai ales ca am terminat-o pe la 8 seara :)) 


PS nu va puteti imagina cate incercari am avut pentru a reusi sa fac si eu niste cupe cat mai fotogenice :)) Am terminat aproape toata inghetata :)) incercand si savurand :)) 


O zi cat mai frumoasa, plina de zambete si iubire! 


Cu drag,
Emily 

Categories: ,
Print Friendly and PDF

12 Responses so far.

  1. Anonim says:

    Emily , eu nu sunt fan inghe, dar la cum arata asta si la cat caramel are , vreau si eu !!!!!!!!!! :) ;)

  2. Decadenta! :) Arata awosome... cu tot cu aschiutele alea de ciocolata aruncate peste ea

    Personal nu am fost mare amator de inghetata pina am inceput sa o fac eu.. si aia facuta de mine ... e mai buna!
    Pentru ca sunt lenes, mi-am luat o masina de inghetata. Am luat una dintre cele mai ieftine, dar isi face treaba.

    Cartea lui David Lebovitz de inghetata am cumparat-o de vreo 6 luni si am facut exact zero retete din ea.. :). Sper ca intr-o buna zi, situatia o sa se schimbe!

  3. Emily ce imi faci tu??? eu ador caramelul sarat si tu imi faci pofte :(( Si eu in plan inghetata de caramel :) Daca ma chemai iti goleam si aranjam eu cupele :))

    te pup

  4. Sarat sau nesarat imi place caramelul nepermis de mult:)Ispito!

  5. O inghetata pe placul Dianei.Adora caramelul.
    Te pup!

  6. Mihaela says:

    Arata senzational!!!!
    Ce ma fac eu cu cura mea ca salivez aici pe tastatura??!!!!!!!!!!

    Te puuup

  7. Gusulita says:

    asta chiar imi face pofta, Emily! Arata minunat. Am sa le fac o surpriza copiilor duminica...

  8. Simona says:

    Mmmmmm... ce minunatie... As dori si eu o cupa!!!
    Pupici

  9. Emily says:

    ma bucur tare mult ca va place ;)
    Magda, nici eu nu sunt mare fan inghetata :)), dar aceasta a fost bestialaaaaa ;)

    Cornel, multumesc frumos! Dupa experienta aceasta ma bate gandul sa merg un pic pe la magazin :)) poate imi iau si eu o masinuta de inghetata! Am planuri maaaari :)) Si eu mi-am comandat cartea lui insa parca si vad ca o sa fiu exact in situatia in care esti si tu acum, cu 0 retete testate :))

    Andreea, scumpa mea, zau ca mi-a scapat :)) Data viitoare ;) Pup tare tare

    Dana, o sa fie o surpriza mega delicioasa ;) Sa-mi spui cum ti s-a parut!

    Va imbratise cu drag pe toti si va doresc o seara minunata! :*

  10. Edith says:

    adoooor caramelul! Cred ca-i bestiala inghetata ta :) Pup!

  11. Mihaela says:

    Ah... ce amintiri... de caramel sarat... super!

Leave a Reply


Nota: comentariile anonime, rautacioase si agresive vor fi intotdeauna moderate, dar nu intotdeauna vor fi si publicate ;)