placinta cu mere si viata la tara

Iubesc merele si iubesc viata la tara, cu curte mare, plina de flori si copaci! Sa poti sa culegi merele direct din pom si sa te bucuri de aroma inconfundabila sau sa le transformi in cea mai delicioasa placinta ever! 



Imi plac merele si imi aduc aminte cu drag de copilarie cand pe cuvant ca nu trecea zi fara sa mananc un mar! Nu am avut niciodata pretentii sa fie curatat de coaja sau taiat bucatele, muscam cu pofta de fiecare data si nu ma lasam pana nu-l terminam ;) Mama ne cumpara cate 5 kg pe saptamana (si eram doar eu cu sor'mea)!
Cu gandul la viata la tara, dar si la aromele delicioase ale copilariei si ale deserturilor bunicii am facut aceasta placinta! 


Pentru aluatul de placinta avem nevoie de: 
280g faina, 1 praf de sare si 1 lgt praf de copt, 230 unt nesarat scos de doar 10 min din frigider, 1 ou mare, 1lgt suc proaspat de lamaie, 2 linguri de apa rece, de la frigider! Amestecam toate ingredientele pentru aluat intr-un bol incapator, framantand pana obtinem o masa de aluat omogen, foarte usor lipicios! Formam din aluat 2 mingi pe care le infasuram in folie alimentara si lasam la rece pentru 30-40 minute, timp in care ne ocupam de compozitie!
Pentru compozitia delicioasa, aromata si parfumata avem nevoie de:
- 500g cuburi de mere (spalate si curatate de samburi si codite)
- 4 linguri amidon de porumb
- 6-8 linguri de zahar (eu am pus doar 6)
- 2 lingurite suc de lamaie (atat pentru a ajuta la coagulare cat si pentru a pastra culoarea frumoasa)

Se amesteca merele cu zaharul, amidonul si sucul de lamaie si se baga 1 minut la microunde la temperatura maxima, apoi se scoate si se amesteca bine si gata ;) se umple tarta si se decoreaza dupa gustul si imaginatia fiecaruia Placinta se coace ~35 minute, depinde de marimea formei! A mea a avut 20 cm diametru! Cat se coace placinta profita de vremea inca frumoasa si bea un ceai pe terasa, asa cum am facut si eu ;)



Si daca tot am vorbit de mere, stiati ca :
  • Un mar contine ~80 calorii
  • Merele contin fibre si sunt o sursa de vitaminele A, B1, B2, C si in plus de substante nutritive ca magneziu, fosfor, fier si potasiu?
Nu am timp suficient sa profit de vizitele la tara, dar consum in fiecare zi cel putin 2 fructe proaspete si asa va recomand si voua! Si pentru ca mi-era tare dor de viata la tara am recreat o zi minunata cu ajutorul talentatei Edith Frincu - fotograf excelent, pe care vi-l recomand cu mare drag! Face fata asta niste fotografii ... mama mia ... Ia priviti aici ce fotografii minunate! Si ca sa va conving ;) de parca mai era nevoie, va arat si cateva fotografii cu subsemnata, facute chiar de Edith! Daca vreodata aveti nevoie de o sedinta foto, pentru voi, pentru bebe, pentru copii, pentru intreaga familie va recomand cu drag sa o cautati! Pe langa o abordare profesionista si un zambet cald si sincer veti primi si un set de fotografii de cea mai buna calitate! Iata si dovada:

v-am zis eu ca-mi plac merele ;)




Va imbratisez cu drag si va doresc sa aveti o zi mai mult decat minunata!
Love you,
Emily

Print Friendly and PDF

12 Responses so far.

  1. Anonim says:

    Hmmmm...nici nu stiu ce sa laud prima data...tarta? pe tine? pe Edith? :P
    Toate sunt la superlativ, felicitari!!!
    Pupici

  2. Anonim says:

    Ce placintica si ce prezentare !!!! Ce frumos e sa traiesti la tara inconjurata de atatea minunatii !!!! Pozele sunt superbe , iar Edith este o mare minune !!! Imi place tot ceea ce face si sper intr-o zi sa am ocazia sa o cunosc !!!

  3. Unknown says:

    Vin si eu la o portie de placinta si ceai....dar vreau neaparat sa mananc si mere culese direct din pom!! Pupici

  4. Excelenta postarea...cu totul!pupici

  5. Tare bun! Iar pozele...absolut superbe!

  6. Valentina says:

    Din pacate eu nu ma omor dupa placinta de dovleac, insa placinta cu mere, este mai mult decat super, atat de delicioasa incat imi lasa gura apa practic numai cand o vad.

  7. Sunt fana a deserturilor cu mere iar placinta ta e delicioasa.Pozele superbe!

  8. Edith says:

    Pup draguta mea, ma bucur tare ca iti plac <3 Iar tarta ta e minunata, ador placinta cu mere.
    Va multumesc tuturor! :)

  9. Simona says:

    O delicioasa placinta si-o fata frumoasa!!! Si eu pap mere.. dar doar de la tara :)
    Pupici

  10. Sabrina says:

    Ce ochi frumosi ai... wow.
    Superbe pozele facute de Edith, esti o norocoasa :)

    A inceput sezonul placintelor cu mere... super reteta, cred ca e buna de tot tarta ta <3

  11. Emily says:

    multumesc, multumesc, multumesc ... de 1000 de ori multumesc!
    Va pup si va imbratisez cu mare drag!

  12. Super awesome.. si tarta si pozele

Leave a Reply


Nota: comentariile anonime, rautacioase si agresive vor fi intotdeauna moderate, dar nu intotdeauna vor fi si publicate ;)