tarte cu mere / apple pies

in fiecare toamna cand mergeam la bunica sarbatoream cu cel putin 2-3 feluri de placinte, de mere, de dovleac, cu nuca, fara nuca :) sau chiar cu crema de vanilie! Ce vrednicuta era draga de ea, gatea, spala, ingrijea gradina de flori, dar si cea de legume si niciodata, dar niciodata nu am auzit-o plangandu-se de oboseala, desi stiam bine cat munceste! Draga de ea, iarna ne cocea dovleac si ne croseta ciorapi in timp ce frumoase povesti cu printi si printese ne faceau sa visam si sa ne bucuram!


ei ... si pentru ca tare mi s-a facut dor de ea, am zis sa pregatesc niste mini tarte cu mere verzi, acrisoare, asa cum ne facea ea noua!


aromate si foarte foarte gustoase, pline de pulpa de mar si scortisoara, exact pe gustul meu si al bunicii!
sigur e mandra de mine, de-acolo de sus de unde imi vegheaza si-acum pasii si sigur sigur se lauda cu nepoata ei caci iata ce am reusit sa fac, o impletitura ce da un aer regal placintei :




































influentele rusesti se regasesc si se vor regasi intotdeauna in tot ceea ce fac si asta tot datorita bunicii, sau mai degraba a strabunicii, o rusoaica frumoasa si desteapta! Na, c-am zis-o! :))




































ingredientele folosite pentru 9 mini tarte:
* 280g faina, 1 praf de sare si unul de praf de copt, 230 unt nesarat scos de doar 10 min din frigider, 1 ou mare, 1lgt suc proaspat de lamaie, 2 linguri de apa rece, de la frigider!
* 9 mere verzi (medii), 9 lingurite cu varf de zahar brun, scortisoara cata vrei si daca vrei :), 1-2 lg amidon alimentar


3 modele de tarte, una mai frumoasa ca alta


























amestecam toate ingredientele pentru aluat intr-un bol incapator, framantand pana obtinem o masa de aluat omogen, foarte usor lipicios! formam din aluat 2 mingi pe care le infasuram in folie alimentara si lasam la rece pentru 30-40 minute, timp in care ne ocupam de compozitie!


Se curata merele de coaja si se taie cubulete, cam de 1 cm dupa care se pun pe foc, intr-o tigaie mai groasa, impreuna cu zaharul si scortisoara, pana se inmoaie si-si schimba putin culoarea apoi adaugam amidonul alimentar si mai fierbem, tot la foc mic, inca vreo 5-7 minute!


acum putem incepe montatul tartelor in forme :)
intindem din prima bila o foaie de aluat groasa de 0.5cm si decupam cercuri cu care vom tapeta formele de tarta, avand grija ca si marginile sa fie acoperite de aluat! Din cea de-a doua bila de aluat intindem o foaie la fel de groasa si ne pregatim decoratiunile: zabrele, impletituri, buline (o foaie rotunda perforata cu un pai)




se pot face foarte multe decoruri, numai timp sa ai ;)


umplem tartele cu crema de mere si decoram dupa bunul plac, iar la sfarsit ungem partile de aluat cu un galbenus de ou batut bine si amestecat cu o lingura de lapte dulce!


































se coc in cuptorul incins, la foc mediu, pe treapta din mijloc, pana se rumenesc si se desprind de pe margini! ~ 25-30 minute, depinde de cuptor


usor acrisoare, aromate si frumoase, aceste tarte m-au surprins si pe mine :))


 o zi minunata!


cu drag,
Emily

Categories: ,
Print Friendly and PDF

18 Responses so far.

  1. Miha says:

    Cat de frumoase sunt! Felicitari! :*

  2. Mihaela says:

    Bine ai venit in blogosfera, sper sa iti placa :)) si dupa cum arata tartele astea, blogosfera are numai de castigat cu tine in familie :) Arata superb si sunt sigura ca sunt si bune!

  3. Emily says:

    Miha, multumesc tare mult! :*


    Mihaela, multumesc, simt eu asa ca o sa-mi placa tare mult :))
    te pup si multumesc inca o data pentru aprecieri!

    o seara frumoasa fetelor!
    :*

  4. Imi place orice cu mere!S-a vazut,nu:)

  5. Emily says:

    Teo, si eu sunt innebunita dupa mere, in orice forma ar fi! :)
    te pup

  6. Sunt topita dupa tarta cu marginea impletita si cea cu bulinute <3 Le ador!!! Vreau si eu :)

  7. Emily says:

    draga mea Delicioasa, multumesc frumos! sunt atat de bune si frumaose :) ca merita sa le pregatesti cat mai curand! pana atunci te servesc cu o portie virtuala :*

  8. Emily says:

    multumesc Felis! :*

  9. ¡Que ideas más buenas para adornar las tartas!, me han encantado y desde luego tienen que tener un sabor extraordinario. Besos, bombón, te han quedado genial.
    Nueva web:
    http://lacocinitademarisalas.es/WordPress1/

  10. Emily says:

    Carmen, muchas gracias por todo. I´m glad you like it! besitos para ti

  11. Anonim says:

    Ce frumoase sunt !!!! ;)

  12. Emily says:

    :) ma bucur ca-ti plac! te imbratise cu drag scumpa mea!
    pup

  13. Ralu says:

    Arata minunat! Mi-ai facut o pofta nebuna de tarte cu mere! O singura intrebare am: cam cat de mari sunt mini-tartele tale? Ca eu vreau sa fac o maxi-tarta (:P) si voiam sa-mi dau seama cam cat aluat imi trebuie... Merci! Spor la gatit si fotografiat chestii bune! :)

  14. Ralu says:

    A, lasa ca m-am uitat mai atent la poze si mi-am dat seama, in mare, comparativ cu celelalte obiecte de pe langa tarte :) Merci oricum!

  15. Emily says:

    Draga mea, formele au 8-10 cm maxim! In functie de cat de complet :) vrei sa fie capacul, iti iese o tarta de 18cm sau chiar de 24cm!

    te pup si te astept cu vesti ;)

  16. Ralu says:

    Am facut tarta, a iesit foarte, foarte faina! :) Mai aveam niste zmeura la congelator si am facut un sos de zmeura, pe care l-am turnat in mijloc (am facut-o pe cea cu impletitura pe margini) si a mers de minune! Multumesc! :)

  17. Emily says:

    ma bucur tare mult ca ti-a placut! Cred ca a avut o culoare fantastica <3
    musai trebuie sa le refac si eu ;)
    Te pup scumpa mea! Sa ai o zi minunata!

Leave a Reply


Nota: comentariile anonime, rautacioase si agresive vor fi intotdeauna moderate, dar nu intotdeauna vor fi si publicate ;)