biscuiti digestivi

ador biscuitii digestivi iar cand Codruta ne-a servit cu o portie zdravana la tea party-ul de luna trecuta am stabilit ca-i voi face si eu :) si i-am si facut, de 2 ori chiar :)), o data reteta clasica si o data cu un adaos de savoare de mar si stafide delicioase! 



Codruta e un om minunat, e plina de caldura si zambet iar blogul ei ne imbie cu miros de paine calda, delicioasa si sanatoasa, de paine asa cum faceau bunicile noastre, de paine perfecta! 

ingrediente pentru aproximativ 25 -30 biscuiti (depinde de marime) ai mei au avut cam 4 cm
100g faina integrala, 100g fulgi de ovaz (eu i-am pus asa cum erau, usor zdrobiti), 1 lingurita de praf de copt, 50-60g zahar brun, 1 varf mic de sare, 100g unt nesarat, moale, 2 linguri de lapte, 2 linguri de stafide taiatae pe jumatate si 1 lingura de fulgi de mere (razuit)


Preparare:
- se amesteca faina cu fulgii de ovaz, sarea, zaharul si praful de copt, asa cum ne-a invatat Codruta ;) 
- se adauga untul taiat cuburi micute si se amesteca cu restul ingredientelor uscate, folosindu-ne varfurile degetelor! Trebuie sa obtinem un aluat nisipos, dar trebuie lucrat repede ca sa nu se incalzeasca prea tare unutl de la caldura mainilor! Adaugam laptele, stafidele si fulgii de mere, framantand pana obtinem o bila omogena de aluat nici moale, dar nici tare pe care-l depozitam (infasurat in folie alimentara) frumusel 20 minute la frigider! 
- se preincalzeste cuptorul la 180 grade C si se pregatesc biscuitii! Se intinde o foaie de aluat de 3-4 mm si se taie in forma dorita! Eu iubesc formele rotunde, simple, clasice! 
- se pun in tava tapetata cu hartie de copt (ii mutam cu ajutorul unei spatule, ca sa nu-i deformam) si de coc 15-18 minute (in functie de marimea biscuitilor) pana ce devin usor aurii pe margine! Lasati biscuitii sa se raceasca in tava, in afara cuptorului! 

Sunt absolut deliciosi! Dupa ce-i incercati nici nu veti mai indrazni sa cumparati vreodata biscuiti digestivi! Eu una ii ador! Multumesc Codruta pentru o asa super reteta! 


Va imbratisez cu drag,
Emily

Categories:
Print Friendly and PDF

23 Responses so far.

  1. crinua says:

    o reteta buna,util articol!

  2. Simona says:

    Deliciosi cred ca sunt!
    Pup

  3. Timea says:

    si mie imi plac la nebunie biscuitii digestivi! si e super combinatia cu mere! pup

  4. Unknown says:

    arata super.n-am lapte in casa, am sa vad cu ce inlocuiesc si purced la treaba.Sunt preferatii mei si nu gasesc tot timpul unii pe gustul meu.

  5. Tare delicios arata, am sa incerc!

  6. Oana says:

    Foarte frumoase pozele! As incerca si eu biscuitii, cred ca sunt deliciosi :)

  7. Imi place sa-i rontai. Pup!

  8. Pretty cool!! Si biscuitii, si cum i-ai aranjat tu in poza... si pozele!
    Am si eu o intrbare, out of ignorance... De ce se numesc digestivi?

  9. Emily says:

    fetelor, ma bucur tare mult ca va plac! V-am zis ca le pusesem gand rau (a se citi bun) :)) inca de la tea party ;) Multumiri Codrutei pt reteta!

    Oana, musai sa-i testezi! Sunt absolut deliciosi si super usor de facut!

    Cornel, multumesc frumos :) Reteta originala cere a se folosi bicarbonat de sodiu, despre care se spunea ca are proprietati antiacide, de aici si numele de biscuiti digestivi! Eu personal cred ca sunt digestivi deoarece au mult mai multe fibre decat biscuitii obisnuiti si mult mai putin zahar ;) daca e s-o luam pe lista beneficiilor :))

    Seara frumoasa tuturor!

  10. pansy says:

    ce reteta faina ! nici mie nu-mi place sa folosesc bicarbonat.Americanii folosesc in retetele lor si bicarbonat.Nici vorba sa se cheme digestivi din cauza bicarbonatului!!!! el oricum isi pierde calitatile antiacide prin prelucrare termica.Se numesc digestivi,evident din cauza fainurilor folosite,cu continut mare de fibre,cum ai zis si tu Emily.

  11. Gusulita says:

    foarte buni sunt biscuiteii astia ai tai, e bine sa ai acasa o cutie, de rontait langa ceai....adorabile poze ! Iti doresc un sfarsit minunat de saptamana

  12. Emily, am lipsit si eu doua zile de la comp, si uite ce surpriza mi-ai facut la intoarcere! Merci draga mea, pentru tot tot: cuvinte, aprecieri, reteta. Merci pentru ca esti asa de dulce si marinimoasa si buna cu mine.

    Cred ca e grozava combinatia asta cu stafide si mere, musai sa o incerc si eu cat mai repede :)
    te pup, sa ai o zi superba, calda si senina, ca si tine!
    codruta

  13. Alexandra says:

    Foarte bun !!! acuma si eu le-am pus gand rau ...de abea astept..
    Te-am pupat și un weekend superb iți doresc !!!

  14. Foarte frumosi sunt.
    Te pup!

  15. Haplea says:

    Ce buni trebuie sa fie!Weekend minunat!

  16. Jucator says:

    Daca mananci acesti biscuiti in cantitati mari poti avea probleme digestive?
    Nu de alta dar is un mare mangacios desi sunt destul de slab.

  17. Cristina says:

    Chiar as rontai unul la cafea... Arata minunat!

  18. coco says:

    interesanta reteta , o sa incerc !

  19. Anonim says:

    oare in loc de unt se poate folosi smantana?

  20. Emily says:

    vaaaai,abia acum am vazut mesajele voastre :(
    va multumesc tare mult! Ma bucur ca va plac!

    Codruta, au fost asa de buni incat i-am repetat pana acum de vreo 3 ori :))
    jucator, eu zic ca nu e bine sa faci excese, de niciun fel :)

    Coco, sunt super deliciosi! te astept cu drag!

  21. Anca says:

    astazi i-am incercat si eu! nu mi-au iesit intr-o forma atat de bine definita (au mai iesit mici "firicele de mar, de aluat), dar au fost foarte deliciosi! multumesc!!

  22. Emily says:

    ma bucur tare mult ca i-ai incercat! Sigur au fost tare frumosi asa cu firicele :)
    Te pup

Leave a Reply


Nota: comentariile anonime, rautacioase si agresive vor fi intotdeauna moderate, dar nu intotdeauna vor fi si publicate ;)