strudel cu cirese - rapid si vegan ♥

s-au copt ciresele  sau cel putin cateva :) si nu am rezistat sa nu trec la cules de cirese :)) si iata ca va prezint un super mega formidabil strudel :) gata cat ai zice: CIRESE delicioase :) 



toata copilaria am fost in vacante la bunici ... oh, ce vremuri ♥ ce zile frumoase, pline de soare, zambete si multe fructe ♥ culese direct din copac! Erau mult diferite de cele de acum, mult mai gustoase si mai aromate, fara tratamente aplicate pentru coacere rapida si mai stiu eu ce :( insa ... hai sa revenim la strudelul meu :)) care fuse si se duse, caci tare bun a mai iesit! 




umplutura de cirese:
6 cup cirese proaspete, 1 cup zahar brun, 1/4 cup amidon de porumb, 1 praf de sare si o lingura de margarina de soia (aveti mare grija sa fie GMO free - adica nemodificata genetic)
Se spala bine ciresele, se indeparteaza codita si se scot samburii, apoi se taie in sferturi sau jumatati, depinde cum vrea fiecare! Intr-un bol mare se amesteca zaharul, amidonul si sarea apoi se adauga si ciresele amestecand cu o lingura! 
avem nevoie de si de aluat foietaj (vegan) de la magazin ;) sau il puteti prepara acasa, insa cum eu am dorit un desert rapid si cum deja pierdusem mult, muuuult timp sa ma asigur ca toate cireselele sunt SAFE, fara carnita :) am zis ca mi-e mult mai usor asa :)) 
+ 2 linguri de lapte de soia (sau apa cu putina miere) pentru luciu 


se decongeleaza aluatul si se intinde o foaie dreptunghiulara (daca nu e deja sub forma de foi) de aproximativ 30 cm x 20 cm! Imparte vizual foaia de aluat in 3 parti egale (pe latime) si apoi pe prima parte (cea dinspre tine) pune compozitia de cirese si se ruleaza inspre partea cea mai de sus de 2 ori (tine minte ca la inceput am impartit aluatul in 3)! Se aseaza ruloul astfel obtinut in tava tapetata cu hartie de copt, cu partea sigilata in sus si se cresteaza mai apoi cu un cutit foarte bine ascutit sau chiar cu o lama, formand un grilaj (pentru un efect elegant incearca sa faci taieturile egale, pentru un efect rustic ... simte-te liber/-a sa tai cum vrei) :)) 
Se unge cu putin lapte si se coace in cuptorul preincalzit la 180-200 grade C pana ce aluatul se rumeneste si poate fi ridicat usor cu o spatula de pe tava (cu grija caci arde rau)! Asta a fost tot ;) 




E intruchiparea serilor calde de primavara tarzie, cu aroma si savoarea mult prea delicioaselor cirese si cu atingerea razelor de soare! E desertul perfect pentru o zi perfecta! 




Va imbratisez cu drag!
Emily

Categories: ,
Print Friendly and PDF

25 Responses so far.

  1. Dar nu e coreeeect :((((( Eu, cica, sunt la cura, iar strudelul asta e declansator de drooling. Pe de alta parte, indiferent de aiurelile mele, strudelul arata minunat.

  2. Absolut delicios!!!

  3. Ce pofta mi-ai facut de cirese... arata tare bine. Pup!

  4. Haplea says:

    Aratos si delicios acest desert vegan!

  5. Edith says:

    vaai de bine arata. Cred ca a fost minunaaat ♥

  6. Cristina says:

    Minunat si delicios.

  7. Dorina says:

    Cireseee ?!!! Sunt la usa ta ! Strudel cu cirese? Si mai bine !

  8. Micul says:

    Arata demential, mi-ai facut mare pofta.
    Sa ai weekend minunat.

  9. Anonim says:

    Abea astept sa apara ciresele in piete si sa incerc acest desert divin :)
    Pupici

  10. Anonim says:

    Vaiiiii , m-ai omorat cu postarea asta !!! Imi aduce aminte de copilarie si de bunica care facea o multime de variante , dar cel cu cirese sau visine era numai al meu !!! Mi-e dor de acel strudel , mi-e dor de acele vremuri , offf!!!! :(

  11. Ciresele sunt grozav de bune.Abia astept sa apara.
    Te pup!

  12. Simona says:

    O bunatate ai facut tu aici!!!
    Pupici

  13. Danutza says:

    Super delicios si arata demential! Yum!

  14. Nu stiu prea multe despre dietele Vegan dar stiu ca strudelul asta arata minunat! Cum sa nu se termine repede?

  15. Gabriela says:

    M-ai cucerit si de asta data, Emily, cu..." cirese la urechi" si in strudel! Foarte frumos si mai ales gustos!

  16. Emily says:

    multumesc mult pentru aprecieri! Va spun sincer ca a fost un strudel exac asa cum mi-l aduceam aminte din copilarie! Noi am fost extrem de norocosi :) cu copilarie frumoasa, cu bunici, cu cirese si ratuste :)
    Va imbratisez cu mare drag si va multumesc!
    Weekend minunat si voua :*

  17. Am vãzut cirese in supermarket, dar nu m-au convins...mie dor de cele culese direct din copac, nu au gust de gumã...
    Mã servesc de la tine, aratã bine:)

  18. Emily says:

    Ramona, asa e! Cele "comerciale" sunt tratate sa reziste, sa creasca maaaari si umflate, sa se inroseaca inainte de vreme si tot asa ;)
    pup si weekend placut!

  19. Mama mama cum poate sa arate!
    Si nu am mai cules cirese direct din pom cam de 124 de ani

  20. Emily says:

    multumesc Cornel! Asa m-am distrat la faza cu cei 124 ani :))
    o saptamana minunata!

  21. Timea says:

    Un strudel delicios!!! si intr-adevar era super cand eram copii la tara si culegeam fructele direct din pomi...:) Ce de fructe sanatoase mancam atunci si acum... :( . Pup

  22. Emily says:

    ai mare dreptate ;)
    te pup

  23. Alina says:

    Buna, Emily. Imi plac la nebunie deserturile de aici. Desi am incercat numai torturile, pt ca nu am curaj sa fac cupcakes din lipsa de rabdare si tact pt decorat, le-am apreciat de la distanta. Am si o sugestie de natura crtica, te rog mult sa nu te superi, si ti-o scriu tocmai pt ca imi place mult blogul tau. Mai bine scoate textul in engleza, pt ca este plin ochi de greseli de gramatica si exprimare.

  24. Emily says:

    Alina ♥ ma bucur ca ti-au placut torturile! Musai sa incerci si un cupcake ;)

Leave a Reply


Nota: comentariile anonime, rautacioase si agresive vor fi intotdeauna moderate, dar nu intotdeauna vor fi si publicate ;)