microwave lemon curd - gata in 5 minute

scroll for English
lemon curd, dulce acrisor, fin si aromat, delicat ca aripile ingerilor, intruchipand cele mai calde si mai senine raze de soare ... oooh, ce bunatate ... insa pana acum am tot evitat, nu stiu de ce ;) sa mi-l pregatesc singura, insa de-acum stiu sigur ca voi avea in frigider un borcanel, la orice ora :)) zi sau noapte! Bine-ar fi sa faceti si voi la fel ;) caci e atat de usor de obtinut incat si o fetita de 10 ani il poate pregati! Pe cuvant! Voi detalia mai jos pasii necesari pentru a va convinge! 


Lemon curd este o crema desert care merge de minune la placinte americane, tarte sau chiar cu renumitele scones, croissants ori clatite! Alaturi de zmeura sau bezea, devine si mai delicios ;) Eu una il adorrrrrrrrr :) 

Ingredinte pentru aproximativ 2 cani:
1 cup zahar alb, 3 oua, 1 cup suc proaspat de lamaie (obtinut din aproximativ 5-6 lamai), coaja rasa de la 3 lamai, 1/2 cup unt nesarat, topit! (Sfatul meu e sa folositi lamai bio, doar asa puteti fi siguri ca nu e toxica si tratata cu cine stie ce chimicale coaja! )


Ustensile necesare: cel mai mare bol pe care il poti folosi in cuptorul cu microunde si un tel ;) 
Eeee?... mai usor nici ca se poate :) e gata in doi timpi si trei miscari :) dupa cum puteti vedea mai jos:
1. intr-un bol mare bate ouale cu zaharul pana ce se omogenizeaza perfect si devine fin! Adauga zeama si coaja rasa de lamaie, amesteca de 2 ori si apoi adauga si untul amestecand pana la omogenizare! 
2. baga vasul la microunde, la temperatura maxima (1000W la mine) in intervale de 1 minut, amestecand bine dupa fiecare minut! Acest proces dureaza intre 3 si 5 minute, depinde de puterea cuptorului! Vei sti ca e gata cand vei da cu degetul pe dosul lingurii (din metal) si va ramane dunga curata, fara sa se prelinga crema! deja de la al doilea minut vei observa ca se ingroasa treaba :) 
3. scoateti din cuptor, treceti prin sita si turnati in borcane ermetice curate si uscate! Se pastreaza la frigider pana la 2 saptamani, asta daca rezista bineinteles :) 
V-am zis doar ca e usor! Eu sunt mai mult decat fericita caci de-acum voi avea lemon curd oricand :)

Va imbratisez cu mare drag si fug sa pregatesc ceva bun si duuuuulce :)
Love you,
Emily


English
Lemon Curd, sweet and sour, soft and aromatic, delicate as angel wings, symbolizing the most bright & warm sunshine ... Oooh, sooo good ... But till now I've hesitated to prepare it, don't know why ;)  but starting from today I know that I have a jar in the refrigerator at any time :)) day or night! It's so easy to get it and even a 10 years girl can prepare it! Honestly! I will explain below, step by step to convince you! 


Lemon Curd is a miracle cream dessert that goes with pies, tarts or even famous scones, croissants or pancakes! Along with raspberry or meringue, or both, becomes even more delicious :) I adore it Ingredients for about 2 cups:1 cup white sugar, 3 eggs, 1 cup fresh lemon juice (about 5-6 lemons) grated zest of 3 lemons, 1/2 cup unsalted butter, melted! (My advice is to use organic lemons, just so you can be sure it's not treated with toxic and who knows what chemical!)Tools needed: the largest bowl you can use in a microwave and a whisk ;)  ... It could not be easier :) 


It is done in two steps and three movements :) as you can see below:1. in a large bowl beat eggs with sugar until smooth and is perfectly fine! Add lemon juice and zest, mix 2 times and then add butter and stir until smooth!2. put the dish in the microwave at high temperature (1000W mine) for an interval of 1 minute, stirring well after each minute! This process takes 3 to 5 minutes depending on oven power! You'll know that it's ready when you give the finger on the back of spoon (metal) and will remain clean streak without seep cream! already the second minute you see that thick thing :)3. Remove from oven, pass through a sieve and pour into clean, dry airtight jars!Store in refrigerator up to 2 weeks, if it last off course :)I have just said that it's so easy! I am more than happy because by now I will have lemon Curd anytime :)Embrace with great love and run away to prepare a something sweeeeet :)Love you,Emily

Categories:
Print Friendly and PDF

42 Responses so far.

  1. Cristina says:

    Arata super bine!

  2. Cristina says:

    Delicios, iar pozele sunt minunate.

  3. Unknown says:

    arata foarte bine, si interesanta crema. se papa asa, sau merge folosita si la o prajiturica?

  4. Emily says:

    Cristina, multumeeeeesc :*

    Cristina, multumesc frumos ;) Pup

    Scumpika draga, eu ador sa-l mananc si asa simplu, e acrisor si dulceag in acelasi timp, insa cu o aroma pregnanta de suc de lamaie ;) dar merge de minune la placinte americane, tarte sau chiar cu renumitele scones, croissants ori clatite, sau cu gogosile tale ;)! Alaturi de zmeura sau bezea, devine si mai delicios ;) Eu una il adorrrrrrrrr :)

    pupicei

  5. ce delicios pare !!! Si ce poze frumoase ai mereu... eu sincer nu stiu cum te poti opri din degustat dragalaseniile astea ca sa faci poze :)) eu nu cred ca as reusii sa ma abtin :P

  6. Multumesc pentru comentariul lasat pe blog! O sa incerc cat de curand si eu aceasta reteta de Lemon Curd! Te pup!

  7. Any says:

    Bun tare de tot. Iar fructele de padure...mmmm...le ador :)!

  8. Florentina says:

    Cup = 100g ? Vreau sa-l fac si eu asa simplu la microunde :D

  9. Emily says:

    ma bucur ca va place ;)

    Florentina, 1 cup este fix o cana de 240 ml! te astept cu impresii ;) E super usor de obtinut! Doar sa fii atenta la pasii necesari! Pupici!

  10. camy says:

    mmmmniam ce bine arata ai niste retete foarte interesante.pupici

  11. Paradis says:

    Foarte folositoare metoda la microunde !Am sa o fac si eu cit de curind.Multumim!Arata bine!

  12. Angelica says:

    Ce tare!!!!Crema perfecta pentru una ca mine mereu in criza de timp.
    Bravo!!!O idee geniala si supersonic de rapida.
    Puszic :-)

  13. Ador lamaia,asa ca este pe placul meu ce vad aici.
    Te pup cu drag!

  14. Simona says:

    Faina reteta! Foarte rapida si extrem de delicioasa. Am gasit si sub ce forma sa folosesc crema... urmeaza postarea :)
    Pupici

  15. Emily says:

    Camy, multumesc scumpa mea! Te pup si te astept cu drag, de fiecare data!

    Paradis, abia astept sa-mi povestesti! Eu sunt super incantata caci am acum lemon curd la discretie ;)

    Angelica, ma bucur tare mult ca-ti place! Asta mi-a placut si mie tare mult, in 2 timpi si 3 miscari e gata! :) te pup si te astept cu vesti!

    Dia-Mar, te pup si eu!

    Simona, abia astept ;) ma bucur tare mult cal vei testa! Pupicei!

  16. Super interesant. am sa incerc!

  17. Timea says:

    Emily cred ca m-ai convins si pe mine ca trebuie sa fac. Doar ca trebuie sa imi cumpar un vas mai mare pt microunde :)). Sper sa imi iasa la fel de fin cum ti-a iesit tie. pup si merci pt imbold

  18. Emily says:

    Alice, nu vei regreta ;)

    Timea, scumpa mea, e foarte usor de facut! Nu ai de ce sa te temi! Imparte cantitatea la 3 si incearca asa! Vei vedea ce usor e sa faci un lemon curd delicat, cremos si acrisor, asa cum ii sade bine! Te pup si te astept cu vesti!

  19. Tu si Miha mi-ati amintit de gustul dulce acrisor al acestor creme pe care eu le ador!

  20. Haplea says:

    Cu siguranta delicioasa aceasta crema!

  21. Banuiesc ca asa este de mai multa vreme, sau chiar de la inceputuri, dar eu abia astazi am bagat de seama cum se invirte poza cu Emily's Cupcakes & Treats. Acum eu cum imi iau inapoi cele 5 minute petrecute tot invitind la poza :)

    Stai asa, postul asta este despre lemon curd... :). Am mincat crema din asta si e super, dar bag sama ca nu arata asa de cremoasa si savuroasa ca a ta :). Ca sa nu raman mai prejos, e musai sa o fac si eu :)

  22. Emily says:

    Teo si eu ador aceste arome delicioase ;) Pupicei

    Haplea, e preferata mea!

    Cornel, asa am patit si eu cand am lansat oficial noul format :)) o tot invarteam si suceam :)) Ma bucur ca-ti place! Cat despre lemon curd ... hmm, cum sa-ti zic? chiar e bestiala :) si nu doar ca e pregatita de mine ;) dar a iesit exact textura pe care mi-o doream! Abia astept sa-mi povestesti cum ti s-a parut!

    o zi minunata tuturor!

  23. Maria says:

    Pai atunci .....sa trecem la treaba!!!!!!Mersi pt. reteta:X!!!

  24. Teo says:

    Foarte frumoase pozele :) arata bine tot si banuiesc ca e si foarte bun :)

  25. Emily says:

    Maria, scumpa mea, ma bucur tare mult ;) Te astept cu vesti!

    Teo, multumesc frumos scumpa mea! E o crema tare delicata si super delicioasa, musai trebuie sa-l incerci, nu vei regreta! Merge de minune cu dulceata de la bezea! Te pup!

  26. Scumpa mea, m-ai dat gata!! Consistenta este absolut perfecta si mai mult decat imbietoare iar pozutele, ca de obicei, splendide!!
    Pup dulce dulce, fata frumoasa!

  27. Emily says:

    Oh, Laura scumpa si draga, iti multumesc frumos! Lauda venita de la tine e si mai apreciata ;) Multumesc frumos ♥♥♥

  28. Gusulita says:

    mi-ai facut pofta....am sa incerc si eu !

  29. Emily says:

    Dana, ma bucur tare mult! vei avea o surpriza placuta ;) e tare usor de facut! Pupicei

  30. Anonim says:

    Toata lumea l-a incercat , numai eu nu !!! :( trebuie neaparat sa-l fac si eu !!!! O zi superba !!!

  31. Anamaria says:

    arata super bine ! Si urmeaza sa-l incerc negresit!!!...mai ales ca este atat de rapid de facut !

  32. Anonim says:

    Imi place enorm lemon/orange curd-ul. Insa am o intrebare pentru tine: ouale se gatesc? Pentru ca eu sunt insarcinata si nu am voie sa manac oua nepregatite termic sau partial pregatite. Si sa nu-ti povestesc ce pofta mi-ai facut, ca in momentul asta am o hipersalivatie... si nici nu stiu ce altceva sa mananc asemanator sa-mi satisfac pofta!
    Cleo

  33. Emily says:

    Anamaria, te astept cu drag :*

    Cleo, scumpa mea! Eu zic ca sunt gatite dupa 5 minute la microunde, la putere maxima, insa cel mai bine si mai bine, fa un test inainte! Pune un ou (batut - ca pt omleta) intr-un vas micut si urmeaza pasii retetei ca sa fii sigura sigura!
    Te inteleg perfect cu pofta :) si eu sunt la fel, tu macar ai o justificare :) Te pup si sarcina usoara! Te astept cu vesti!
    Cu drag,
    Emily

  34. Dia says:

    mmm, delicios, am sa incerc si eu:)puuup

  35. Adnia says:

    nu stiam de lemon curd...dar e senzationala!

  36. Emily says:

    Dia, eu sunt cel mai mare fan al lemon curd-ului! E cea mai fina si mai delicioasa crema de lamaie! Te astept cu vesti ;)

    Adnia, cand ai chef de ceva fin incearca-l, sigur iti va placea! Aroma lamailor iti rasfata toate simturile ;) Te pup

  37. Dora says:

    Si daca n-am cuptor cu microunde? :( Vreau si eu sa fac crema asta delicioasa.

  38. Emily says:

    Lemon curd se face si la bain marie ;) doar ca dureaza putinel mai mult!
    Spor si te astept cu drag, de fiecare data!

  39. ADe says:

    am facut si eu lemon curd. am verificat cu lingura, intr-adevar lasa o urma curata, dar crema nu este atat de groasa, presupun ca se intarareste cand se raceste.
    foarte gustoasa!

  40. Anonim says:

    Am facut si eu lemon crud.. Dupa alta reteta si a fost exraordinar de dulce!!! Nimeni din casa nu a putut sa o manance...
    Am folisit o la o tarta cu o caruta de frisca si tot nu ne am putut apropia de ea....
    O sa o refac si cred ca am sa reduc cantitatea de zahar.

  41. Anonim says:

    Bafta mea ca mi-am cumparat o cana de plastic gradata in cup si spoon! Daca as incerca si cu mandarine? Sau portocale? Ca ma atrage tare ideea si reteta asta o caut de mult!

  42. Emily says:

    eu il fac si cu zmeura :) asa ca e perfect cu portoclae si / sau mandarine!
    Ii poti regla din ochi consistenta, te opresti cand ajunge la consistenta dorita, dar ai grija sa nu exagerezi si sa-l "coci" mai mult decat trebuie! Spor si te astept cu vesti!

Leave a Reply


Nota: comentariile anonime, rautacioase si agresive vor fi intotdeauna moderate, dar nu intotdeauna vor fi si publicate ;)