winter cupcakes ♥

Iubesc cupcakes-urile, muffins-ii, biscutii, ceaiul, funditele, dantelele si catifeaua! Iubesc imaginea acelei lumi de vis, a povestilor cu final fericit si toate acestea nu fac decat sa-mi pastreze pe fata cel mai mare si mai sincer zambet! Cupcakes sunt cele mai frumoase si mai gingase prajiturele ever   iar vedetele zilei sunt aceste winter cupcakes, ca tot au cazut cativa fulgisori de zapada in weekend ♥ 


ingredinte pentru cupcakes (12 buc) 
1 cup faina, 1 cup + 2 linguri de zahar, 1/3 cup pudra de cacao neagra, 1 lingurita praf de copt, un praf de sare, 1/2 cup unt nesarat topit - caldut, 2 oua mari, 3 linguri cafea fierbinte si putina scortisoara   
ingrediente pentru frosting vanilat:
5 albusuri de ou, 1 + 1/2 cup zahar fin, 400g unt nesarat, moale (nu topit) insa suficient de moale incat sa-l deformezi usor prin apasare, un praf de sare, 1 lingura extract pur de vanilie (sau esenta) 
ingrediente pentru glazura de ciocolata:
100g ciocolata neagra (minim 70% cacao), 4 linguri lapte condesat + 1 lingura lapte dulce * daca folosesti lapte din acela pentru cafea pune doar 3 linguri si adaugi doar daca e nevoie
decor: banuti de ciocolata rosie decorati cu bezea si migdale maruntite 


Pentru cupcakes se amesteca toate ingredientele uscate (mai putin zaharul) intr-un bol, iar separat se bat foarte bine ouale impreuna cu zaharul pana ce devin cremoase, moment in care adaugi untul caldut si cafeaua amestecand timp de 3-4 minute (la viteza medie)! Se adauga amestecul de ingrediente uscate, putin cate putin, continuand mixarea pana la omogenizare completa! Se coc in cuptorul preincalzit, la foc mediu, pana ce trec testul cu scobitoarea (aproximativ 20-25 minute) dupa care se lasa la racit pe un gratar!


Pentru glazura se rupe ciocolata bucatele micute si se pune impreuna cu laptele (ambele tipuri) intr-un bol termorezistent la microunde in seturi de 50-60 secunde la 500-600W, pana ce se topeste aproape de tot! Dupa fiecare set amesteca bine pt omogenizare! 

Pentru frosting se mixeaza albusurile, impreuna cu zaharul, la viteza mare, minim 5 minute, pana ce isi dubleaza volumul si se si intaresc (ca la bezele)! Adaugam praful de sare, si in timp ce continuam mixarea adaugam, bucata cu bucata, untul moale! Nu adaugam alta bucata de unt pana ce prima nu s-a omogenizat (o sa dureze aprox 5 minute) dupa care aromam cu coaja si lichior de portocale si mixam pentru inca 6-8 minute pana ce vom fi obtinut o super catifelata crema! NU te speria daca la inceput amestecul pare moale, isi va reveni in scurt timp! Daca nu si nu, fara probleme il poti readuce pe dumul cel bun cu inca 2-3 bucatele de unt, respectand pasii de mai sus!

Cand cupcakes-urile s-au racit bine de tot le scufundam cu grija in ciocolata calduta si nivelam frumos cu o lingurita sau o spatula micuta, eu am facut stratul de ciocolata destul de gros ca sa se prinda bine bucatile de migdale! trebuie acoperita toata suprafata, sa ramana doar hartia :) si mai apoi invartim usor si presam in acelasi timp fiecare cupcakes in parte intr-o farfurie plina cu bucatele micute de migdale, astfel incat sa ii facem un fel de curea :)) Decoram mai apoi cu super deliciosul frosting si cocotam un banut colorat sau o bombonica in varf si gata 


Se pot pastra la frigider insa recomand sa fie consumate la temperatura camerei, astfel crema va avea o consistenta super super delicioasa, usoara si pufoasa! 

Nu uitati ca va astept la tea party cu cupcakes, cookies, savarine si multe, multe bunatati  la numai 2 zile distanta :)

Va imbratisez cu mare drag,
Emily 

Print Friendly and PDF

37 Responses so far.

  1. felicitari!arata superb! :*

  2. Emily says:

    Multumesc mult fetelor! Va pup si va doresc o zi minunata! ;)

  3. Dia says:

    Le ador!pup si o zi superba:*

  4. Servesc si eu una, o zi frumoasa!

  5. Sunt foarte,foarte dragalase.Te pup!

  6. Mi-nu-na-te draga Emy!Arata spectaculos!

  7. dia says:

    si mie mi-au cazut cu tronc!!! te pup!

  8. Tare drãgãlase, pãpale-ar mama :D

  9. Nely says:

    Ca din revista, felicitari!!!

  10. molly says:

    your blog is genius :)

  11. Emily says:

    va multumesc frumos fetelor!
    ma bucur nespus ca va plac ♥ si tare mult mi-ar fi placut sa va invit la o portie :) pupicei

  12. miremirc says:

    Extraordinar de bine arata !Combinatie de culori nemaipomenita !!!

  13. Deliciosi si tare frumusei!!Ca niste fulguleti!Pup!

  14. FLORY says:

    Delicate si super apetisante!Pupici Emily!

  15. Haplea says:

    Ce joc de culori.Arata super bine.

  16. Timea says:

    tare frumos arata! si imi place combinatia...ciocolata, vanilie,scortisoara... iammmy

  17. Anonim says:

    Dragalaseee raaaaau!!! :))
    Pupici!

  18. Simona says:

    O frumusete!! Te pup si-ti ofer cu drag un premiu. Il gasesti la mine pe blog.

  19. Liana10 says:

    Cat sunt de frumoase!!! Ce-ai pus in varf, un banut de martipan rosu, cumva? De unde?? puuup

  20. Sa vii sa-ti ridici premiul.Te asteapta.Pup!

  21. Emily mai dat gata! Sunt superbee! Te pup!

  22. beti says:

    your decoration is simply beautiful! they look delicious

  23. Superbe! Acu sunt si eu la capitolul studiu muffins! Cand ajung la cupcakes ma bucur ca am de la cine invata! Te pup!

  24. VIVIANA says:

    Superbe!!! cand vin la tine in vizita ma simt rasfatata!

  25. Antonina says:

    Ce minunat arata draga mea!!! de vis!

  26. Antonina says:

    Era sa uit! party-ul n-are end nu? ca saptamana viitoare o sa stau mai lejer cu timpul ;)

  27. More delicious cakes, Emily. Just beautiful!

    Paula @ Spoons 'n' Spades

  28. Anonim says:

    Sunt tare elegante si cu siguranta fff delicioase ;) .. felicitari!!

  29. Isabela says:

    Sunt absolut superbe!! Din pacate am ratat tea party de luna aceasta si cu atat mai rau ca ale mele se incadrau in gama de culori :))) Te pup si felicitari pentru minunatiile acestea!

  30. Emily says:

    multumesc fetelor! Paula I love you :)

    Antonina scumpa mea, eu asa vrea, sa continue mult muuuuult timp de-acum incolo :) si te astept cu mare drag!

    Isabela, draga mea, te invit maine la party, dar si urmatoarea editie! Te pup si eu :*


    o zi minunata fetelor!

  31. Nu le-am vazut pana acum. Sunt extraordinar de frumoase. Am impresia ca abia astepti Craciunul, ca si mine de altfel. Iti spun un secret: ieri am ascultat colinde. M-am simtit foarte bine. Te pup!

  32. Emily says:

    :) Multumesc! Intr-adevar, abia astept sa vina Craciunul :)
    Se cam vede, nu? :)) Te puuup

Leave a Reply


Nota: comentariile anonime, rautacioase si agresive vor fi intotdeauna moderate, dar nu intotdeauna vor fi si publicate ;)