croquembouche


cream puff sau profiteroles sau mini choux sau eclair sau chiar croquembouche ... 
oricum le-am spune sunt delicioaseee ♥

dupa succesul acestor eclairs minune am tot facut si refacut reteta, diferite dimensiuni, insa va spun cu mana pe mixer ca cel mai mult mi-au placut cele in varianta mini, lunguiete sau rotunde, ca acestea, dar mini, caci sunt atat de fine, delicate si gingase prin natura lor incat ... simt / cred eu ca le sade mai bine mini :) 
V-am spus eu ca fiecare cu pasaricile - eclerele lui :) 


Iti trebuie 1/2 cup unt, 1 cup apa, 1 praf mic de sare, 1 cup faina si 4 oua (daca ouale sunt mari atunci mai bine pui 3)! Pune apa la fiert, impreuna cu untul si praful de sare! 
Cand ajunge la fierbere si untul este complet topit se da la o parte de foc si se toarna repede toata faina, amestecand energic cu o lingura pana ce aluatul devine omogen si compact! 
In acest moment mutam aluatul in bolul mixerului si adaugam ouale, cate unul, cate unul mixand pana la omogenizare completa! 
ATENTIE: nu adauga al doilea ou pana nu a fost incorporat anteriorul! Se pune amestecul intr-un sac a poche la care ai adaugat inainte un dui metalic stelat si se formeaza bilutele! Ale mele au avut cam 2 cm diametru (necoapte), depinde cum va place ;) 
Se coc in cuptorul incins la 200 grade C (sau treapta 6) pana se rumenesc destul de bine! Cojile trebuie sa fie tari (usor crocante), nu moi, asa ca daca e nevoie le mai poti lasa la temperatura mica inca vreo 5 minute! Cand s-au racit se taie pe jumatate si se umplu cu crema delicioasa de vanilie! La sfarsit de decoreaza fiecare ecler cu putina ciocolata topita sau formeaza un mic "munte" si decoreaza apoi cu sos de ciocolata 
*afla cat inseamna un cup aici

creme patisserie (crema de vanilie) 
115g zahar, 2 oua mari, 1 galbenus, 2 linguri cu amidon de porumb, 230 ml lapte, 120 ml frisca lichida, 2 lingurite extract pur de vanilie! 
Amestecam intr-un bol zaharul cu ouale, galbenusul si amidonul! Laptele impreuna cu frisca lichida se pune la fiert intr-o oala cu fund gros, la foc mic spre mediu! Cand da in clocot se da la o parte si se toarna incet compozitia cu oua amestecand continuu! Cand s-au omogenizat se pune din nou pe foc, continuand amestecarea! Cand s-a ingrosat si are consistenta deja a unei creme se mai lasa doar 1 minut! Nu uita sa amesteci continuu! Dupa ce s-a dat la o parte de pe foc se adauga vanilia si se lasa la frigider cel putin 3 ore! 


Print Friendly and PDF

11 Responses so far.

  1. arata delicios ,mi-ai facut mare pofta!

  2. Cristina says:

    <3 Ma primesti la masa? Te pup draga mea!

  3. Arată fantastic de bine! Sunt mega delicioase:).

  4. Unknown says:

    Salut!
    Ai un blog interesant. Te astept pe la mine http://filmandotherstories.blogspot.se/.
    Un an nou fericit iti doresc!

    P.S. Mi-ai facut pofta! :)

  5. Emily says:

    Abetina, daca nu s-ar fi terminat de mult :) te-as fi invitat la o portie :*

    @Cristina, cum sa nu? Oricand! Puuup

    Alina, asa e ;) Te pup

    Cristina C, multumesc! te astept cu drag de fiecare data!


    Seara frumoasa tuturor!

  6. Margot says:

    Ce frumos arata! Fabulos!

    De cand mi-am propus sa fac si eu croquembouche dupa reteta lui Careme, cel care le-a inventat. Dar din pacate m-am pierdut in chestii birocratice si nu am avut timp. Mai bine ma pierdeam in bucatarie!

    Cand voi face totusi croquembouche, sigur te anunt!

    Te pup cu drag!

  7. Emily says:

    multumesc frumos scumpa mea! E bine sa te pierzi uneori prin bucatarie ;) insa si ce faci tu e foarte frumos! E si mai bun in varianta originala, cu carameeeeel ;) asa ca abia astept vesti cand vei trece la treaba ;)
    Mii de imbratisari!

  8. Haplea says:

    Wow cat de bine arata!!!Inghit in sec!

  9. Arata nemaipomenit..Bavo fata frumoasa..Din mainile tle ies niste frumuseti de preparate! Seara frumoasa!

  10. Emily says:

    oh, multumesc frumos scumpa mea! Mii de imbratisari!

  11. Moaaamaaa, ce m-as arunca in farfuria ta !!!

Leave a Reply


Nota: comentariile anonime, rautacioase si agresive vor fi intotdeauna moderate, dar nu intotdeauna vor fi si publicate ;)