ciocolata calda si bezele


ciocolata calda, scortisoara, bezele pufoase si crocante 
- toate acompaniate de zambete sincere si de multa, multa dragoste 


ciocolata calda ♥ facuta in casa, cu scortisoara si cu bezele, savurata pe terasa, infofoliti si cu manusile in maini ♥ - un moment nepretuit, de fericire si liniste si iubire 

Ce ne trebuie pentru ciocolata calda? Pai in primul rand o cana/ibric mare, mare de tot :) smantana dulce (sau frisca lichida) 300ml, lapte 250 ml, 300g ciocolata de minim 70% cacao, 1 lingurtia de scortisoara, zahar dupa gustul fiecaruia si bezele delicioase 

Laptele si smantana se pun pe foc intr-o oala cu fundul gros si se aduc la fierbere! La primul clocot se da la o parte de pe foc si se adauga ciocolata si zaharul amestecand usor pana la omogenizare si gata, bautura delicioasa  este pregatita!  Serviti in cani mari, cu scortisoara si bezele delicioase deasupra :) Acestea se vor topi usor usor spre incantarea papilelor 


Ce ne trebuie pentru bezele? 5 albusuri de ou (la temperatura camerei), un praf de "cream of tartar", 1 + 1/4 cup zahar foarte fin, aproape pudra, si o picatura de gel colorant daca le vreti colorate! Eu am facut albe si roz ;) + cateva alune maruntite, pe care sincer le-am adaugat in speranta ca nu mi se vor vedea crapaturile de pe bezele :)) insa, pe cuvant ca nu era nevoie! Este o reteta asa de buna, incat obtii fara probleme bezele fine, delicate, crocante si delicioase :) Nu degeaba Sweetapolita e cea mai buna, asa ca am ales sa merg pe mana ei! Si bine am facut!

* 1 cup = 1 cana de 240 ml 
* cream of tartar este de fapt acidul tartric (o sare acida) care ajuta la stabilizarea compozitiei!

Instructiuni de preparare: 
- aveti grija ca vasul mixerului sa fie foarte bine degresat si uscat (puteti degresa cu o felie de lamaie si apoi stergeti cu servetel uscat)
- puneti albusurile in vasul mixerului impreuna cu 1 lingura de zahar si mixati la viteza mica spre medie, timp de 1 minut dupa care adaugati praful de cream of tartar si incepeti sa cresteti, treptat viteza de mixare, pe masura ce adaugati si restul de zahar! Compozitia este gata cand aveti deja formata bezeaua (spuma perfecta) iar vasul intors invers nu inregistreaza nici o miscare a spumei ;) 
- este foarte important ca zaharul sa fie dizolvat complet, asa ca nu te opri din mixare pana nu se intampla acest lucru ;) Aproximativ 10-15 minute (in functie de puterea mixerului) Mare noroc cu Kitchen Aid 
- colorati si aromatizati dupa gust si preferinte sau lasati asa, simplu si delicios!
- umpleti un sac de decorat cu un dui metalic in forma de stea si treceti la treaba :)
- tapetati o tava cu hartie de copt si formati spirale delicate, nici prea mari, dar nici prea mici, de aprox 6 cm diametru fiecare
- coaceti in cuptorul preincalzit, la max 100 grade C, pentru 90 min! Lasati tava cu bezele in cuptor dupa ce opriti caldura, pentru inca 1 ora! Este foarte importanta temperatura de coacere, altfel vor deveni gelatinoase la mijloc si crapate la exterior! 


Va imbratisez cu mare drag si va doresc sa aveti parte de o zi plina de iubire!

Cu cele mai bune urari,
Emily 


Categories:
Print Friendly and PDF

8 Responses so far.

  1. Anonim says:

    Bezelele sunt perfecte, iar acompaniate de ciocolata calda .... sunt o adevarata minune !!!! <3
    O seara minunata, draga Emily !!!

  2. Mmm, o combinatie care nu poate fi decat perfecta!!!Yummy!Pupici!

  3. Alex says:

    O zi perfecta incepe cu o ciocolata calda, ca a ta si daca mai pui si bezele... MMMmmmm... o zi de poveste !!! O zi frumoasa , draga mea:)

  4. Emily says:

    multumesc fetelor! Mii de imbratisari! :*

  5. Mai eu am comentat ieri la reteta asta dar nu apare..Delicioase bezelele acompaniate de o ciocolata calda. De mult am zis ca fac niste bezele dar inca n-am avut curaj..Prea mult trebuie sa stea in cuptor si imi e ca nu o sa iasa..Seara placuta!

  6. Emily says:

    Rocsy, scumpa mea, s-au sters toate comentariile o data cu fotografia buclucasa :(
    Sa stii ca si mie mi-a fost frica, de aceea am si ales sa pun alune deasupra :)) Practic le usuci, nu le coci ;) Hai, poate iti faci curaj si incerci! Pup si imbratisez cu mare drag!

  7. Gusulita says:

    Ce bezele perfecte! Am si eu niste albus in frigider....oare pot concura?

  8. Emily says:

    Dana, scumpa mea, incearca! Eu cred ca secretul sta in mixare si in temperatura / timp de coacere! Mii de imbratisari!

Leave a Reply


Nota: comentariile anonime, rautacioase si agresive vor fi intotdeauna moderate, dar nu intotdeauna vor fi si publicate ;)