pistachio macarons

macarons cu fistic sau rasfat maxim de duminica ;)



Si de data aceasta am mers la sigur cu reteta caci am urmat intocmai indicatiile unei experte Tartelette.com! Asa cum va spuneam si la chocolate macarons este o reteta cu care mergi la sigur! Aceeasi reteta este folosita de foarte multe bloggerite internationale! Helene este foarte priceputa in arta macarons-ilor ;)  

Ingrediente pentru aprox 20 buc:
55 gr migdale macinate (decojite), 55 gr fistic crud, decojit, macinat, 200 gr zahar pudra, 1 picatura de colorant gel verde de cea mai buna calitate, 90 gr albus de ou (asta inseamna cam 3 oua medii) - la temperatura camerei, 30 gr zahar fin si daca zaharul pudra nu contine amidon musai adaugati 1 lingurita de amidon de porumb! 

Amesteca migdalele si fisticul cu zaharul pudra si colorantul! Separat bate albusul, impreuna cu zaharul fin pana ce devin spumoase si lucioase! Spuma nu trebuie sa cada de pe telul mixerului, da? Cand zaharul fin s-a topit complet iar bezeaua e ferma si spumoasa opreste mixarea si adauga amestecul de migdale! Cu o spatula de silicon (e mai moale si nici nu sparge bulele de aer din bezea) amesteca usor, dar ferm, in sensul acelor de ceasornic pana se omogenizeaza! 
Trebuie sa obtii o crema usor lichida, sa se scurga de pe spatula, dar sa nu se deformeze dupa ce a cazut ;) 
Toarna compozitia intr-un sac-a-poche si formeaza bile de aceeasi dimensiune, cu 1 cm spatiu intre ele! Iti sugerez sa folosesti o plansa de copt din silicon care e cea mai buna, mai ales pentru bezele si macaron! Eu asa am facut si nu am avut nici o problema! 
Lasa tava cu macarons intr-un loc ferit pentru aproximativ 1 ora, astfel incat sa se formeze deja crusta,fapt care asigura formarea ulterioara a piciorusului! 
Se coc in cuptorul preincalzit, la 170 grade C pentru 8-10 minute, depinde de marimea lor! Dupa ce s-au copt muta cu totul tava pe un gratar si lasa-le sa se raceasca! Abia dupa ce s-au racit poti scoate macarons! Se grupeaza dupa marime, in perechi de cate 2 ;) si se umplu cu crema preferata, in cazul meu butter cream cu fistic ;) 

Print Friendly and PDF

22 Responses so far.

  1. coco says:

    minunaaateee ...

  2. Au o culoare superba.Duminica placuta...

  3. Emily says:

    Coco, multumesc :*

    Rocsy, multumesc la fel scumpa mea!

    va pup!

  4. Asta da, răsfăț maxim. Ce frumușele sunt!

  5. Cristina says:

    Cat sunt de frumoase!!!! nu ma satur sa ma uit la ele!

  6. Anonim says:

    Ti-au iesit perfect !!!! Au o culoare superba, iar ceainicul imi place extrem de mult !!! <3
    O duminica frumoasa, draga Emily !!

  7. Acsinte Lorena Isabela says:

    Delicoase! Si merg si pentru sarbatori. Abia astept sa fac si eeeeu!!! Sunt pretentioase la cuptorul pe gaz?? sper sa nuuuuu..

  8. Alex says:

    Ce frumoase sunt !!!!! Adevarata opera de arta !!! <3 <3

  9. Emily says:

    multumesc frumos fetelor! Am avut mult de furca cu ei, dar au nceput sa iasa asa cum trebuie :) Intotdeauna mai avem ceva de imvatat s imbunatatit, asa-i?

    @Lorena, eu am incercat numai la cel electric, unele fete spun ca e ma greut sa-i coci in cuptor pe gaz ,dar merita sa incerci! In cel mai rau caz iti ies niste fursecuri :)

    Va mulumesc fetelor, inca o data s va imbratisez cu drag!

  10. Emily sunt minunate. As fi preferat sa vad si o sectiune. Invelis crocant si miez pufos? Mi-ai facut o mare pofta...

  11. Emily says:

    multumesc scumpa mea! De data aceasta coaja nu a fosat asa crocanta ca la cei de ciocolata, poate si din cauza cremei cu unt, insa miezul a fost moale si cremos :)
    Te pup draga mea!

  12. Paradis says:

    Minunate si o culoare tare frumoasa!

  13. Arata perfect !Am facut o singura data macarons si nu m-am putut opri pana nu i-am terminat ! Gustul lor imi aminteste de pricomigdalele pe care le cumparam in copilarie de la o cofetarie din centru'
    Cu drag,Daiana

  14. Unknown says:

    Cat de frumos au iesit, sunt minunate!!! Pupici!

  15. Emily says:

    multumesc frumos! Si noua ne-a fost greu sa ne oprim :))

  16. Haplea says:

    Nu am avut inca initiativa sa incerc macarons.Trebuie sa imi fac curaj!Superbe sunt!!!

  17. Emily says:

    Musai sa incerci! Sunt tare bune si nu sunt asa greu de facut, doar sa fii un pic atent ;)
    Seara faina!

  18. Danutza says:

    Wow, I mean WOOOW! Sincer, sunt cei mai frumosi macarons pe care i-am vazut ... culoarea e superba!
    Mi-am notat si eu reteta, sper sa-mi fac si curaj sa-i incerc :D

  19. Gusulita says:

    ti-au iesit absolut perfect! Bravo , Bravo !

  20. Anonim says:

    Arata demential!!! As dori sa stiu de unde ai cumparat colorantul gel, caci am tot cautat dar nu am gasit decat lichid... Multumesc!

  21. Emily says:

    Draga anonim (mi-ar fi placut sa stiu cu cine vorbesc) nu imi cumpar colorantii din Ro, dar sigur exista, daca dai o cautare pe google! Incearca cu: "colorant gel" "colorant pasta" ;)

    Seara frumoasa si multumesc tuturor pentru frumoasele cuvinte!

Leave a Reply


Nota: comentariile anonime, rautacioase si agresive vor fi intotdeauna moderate, dar nu intotdeauna vor fi si publicate ;)