fluffy croissants - cornuri pufoase

E atat de frig afara incat nici nu-ti vine sa pleci din casa, drept pentru care azi ne-am rasfatat cu cornuri super pufoase si lapte cald indulcit cu miere! Se fac usor, sunt super pufoase, extra delicioase si aduc ditamai zambetul pe fata devoratorului :) 




sunt de departe cele mai pufoase, dar si cele mai usor de facut croissante pufoase din lume :) si sa nu credeti ca nu le-am incercat si pe celelalte, fragede, cu unt! Sunt chiar acum in proces de executie :)) dar asta e alta poveste! 


ingrediente pentru 2 tavi de 20x30 cm
270g faina, 1 lingurita rasa de sare, 1 lingura cu varf de zahar, 7gr drojdie uscata, 140 ml lapte rece, 110 gr unt la temperatura camerei, 1 ou + 1 galbenus pentru uns




Se framanta aluatul la masina de paine si se lasa la dospit in frigider pentru 30 minute! Intre timp se preincalzeste cuptorul (210 grade C) si se pregateste tava pentru copt! Intinde aluatul intr-o forma cat mai dreptunghiulara si cat mai lunga! Eu am exersat metoda de impaturire pentru croissantele frantuzesti asa ca am facut o foaie de maxim 15 cm latime si lunga de aproape 40 cm :) 
Impatureste foaia de aluat in doua (adica suprapui partea de langa tine peste cealalta jumatate) astfel incat sa obtii un dreptunghi cu latimea tot de 15 cm insa cu o lungime de 20 cm! Intinde din nou aluatul, in acelasi mod si impatureste-l inca o data! Acum e moementul sa intinzi foaia obtinuta pana sa ajunga la o grosime de cel mult 0.5 cm! Se taie fasii, apoi triunghiuri si se ruleaza, aducand baza cea mai mare catre vraf! Bineinteles ca se pot umple cu dulceata sau cu branza si spanac sau cu orice altceva iti face cu ochiul ;) insa eu le-am preferat simple! Sunt mai mult decat delicioase! Se aseaza in tava, lasand suficient spatiu intre ele caci se vor dubla si se ung cu un galbenus de ou batut cu putin ou! Se lasa la dospit inca 30 minute! 


Se coc pentru aproximativ 20-25 minute, in cuptorul preincalzit, la 210 grade C! 


Super delicioase, super pufoase, usoare si minunate 


Va imbratisez cu mare drag,
Emily 

Print Friendly and PDF

27 Responses so far.

  1. Timea says:

    Ador cornurile pufoase, croissant-urile si toate cele de acest gen :) am sa incerc si eu reteta ta...

  2. Unknown says:

    tare bine arata! daca ai sti ce pofta mi-ai facut.... Imi ploua in gura (pe bune!)

  3. FLORY says:

    Minunate,vreau si eu unul pentru ceiutul meu de seara!Pupici!

  4. Emily says:

    Timea, ma bucur tare mult! Abia astept sa-mi povestesti :*

    Alinutzica, multumesc! pupici

    Brindusa, multumesc! Daca stiam iti trimiteam unul macar! Te pup cu mare drag!

    Flory, merge perfect! Te pup

  5. Andreea says:

    Ah, arunca si la mine o pufosenie d-asta ca mor de pofta! Vai, cat de bune sunt!

  6. Simona says:

    Ptr micul dejun de maine, de la tine ma servesc! Delicioase! Pupici

  7. dia says:

    parca imi vine sa stau cu farfuria langa mine la gura focului...si sa privesc la frigul de afara!

  8. Imi plac mult cornuletele astea fragede si pufoase!!!Pup!

  9. Emily says:

    Andreea, l-ai primit? pupicei scumpa mea!

    Simona, esti binevenita, stii doar :P

    Adnia, ce imagine frumoasa! Vreau si eu langa foc :)

    Licuta, multumesc! pup cu drag!

  10. Corina says:

    Foarte bune, mor dupa ele si se vede! :)) Pup

  11. mandala says:

    am sa le fac si eu ca arata grozav, pufoase si aurii!

  12. Emily says:

    Corina, si la mine :))

    Mandala, astept cu drag sa-mi povestesti cum ti s-au parut! Mie imi place ca le pot folosi cu ce umplututra vreau, si sarata si dulce :)
    pupicei

  13. Unknown says:

    Bună ziua
    Mă iertați că vă deranjez, vin cu rugamintea la d-voastră să ne sprijiniti cu un logo campania umanitară ”Să fim oameni...”( http://safimoameni.blogspot.com/) Dorind din această campanie să ajutam cât mai mulți copii.Aștept răspunsul d-voastră la pagina de e-mail safimoameni@yahoo.com.Vă rog să-mi trimiteți și link-ul blogului d-voastră
    Vă mulțumesc frumos!
    Împreună putem schimba vieții!
    Campanie initiata de site-ul Pantocrator.ro

  14. Acum e aluatul la dospit! Abia astept :d

  15. Foarte frumoase si pufoase!

  16. pansy says:

    apetisant arata cornurile tale !

  17. Am sezlongul meu preferat langa soba calda,si tare as vrea si un corn delicios.Trebuie sa-mi fac si eu.Pup!

  18. Maya says:

    Ce bine arata! Ti-au iesit tare bine!

  19. dia says:

    ai un premiu la mine pe blog! te pup!

  20. Emily says:

    Teea, ma bucur tare mult! :*
    raluca, multumesc scumpa mea!
    Pansy, sunt super delicioase ;) te pup!
    Dia-Mar, ti-am zis eu ca te invidiez pt soba :) pupicei
    Maya, multumesc :*
    Adnia, multumesc mult! :*

  21. Edith says:

    Minunate! Pup! :)

  22. Emily says:

    Pup si eu draga mea ♥

  23. Anonim says:

    buna dimineata. intrebare. a 2a oara cand se lasa la dospit, tot in frigider? multumesc frumos

  24. Emily says:

    buna dimineata! Dupa ce le-ai rulat si le-ai pus in tava trebuie lasate la temperatura camerei (de preferat peste 25 grade C) sa dospeasca! :*

  25. alicya says:

    se pot framanta cu mana?(nu am masina de facut paine):(

  26. Emily says:

    sigur ca da! Trebuie sa-i framanti exact asa cum faci si la cozonac ;)
    te pup

Leave a Reply


Nota: comentariile anonime, rautacioase si agresive vor fi intotdeauna moderate, dar nu intotdeauna vor fi si publicate ;)