chocolate macarons

Macarons deliciosi cu aroma profunda de ciocolata fina ... sau pur si simplu gustul dragostei adevarate ! Sunt asa de usori, delicati si aromati incat nu poti refuza unul, iar o data gustat nu te mai poti opri   Crocanti la exterior, moi la interior si cremosi cum numa-n vise mai gasesti acesti macarons mi-au colorat zambetul! 

E a doua oara cand fac macarons, insa prima data am obtinut in loc pe "piciorus" (partea de jos, usor iesita) niste picioroange de toata frumusetea :)) cred ca aveau vreo 3 cm :)) insa baby s-a sacrificat si i-a mancat pe toti :)) iar acum, dupa experienta anterioara si dupa multi, multi macarons cumparati pentru "degustare si testare" :)) a exclamat instaneu: "Sunt cei mai buni macarons ever!" pai cum sa nu-l iubesti? Cum sa nu te mandresti? 
De data aceasta am mers la sigur cu reteta caci am urmat intocmai indicatiile unei experte! Multumesc HeleneEste o reteta cu care mergi la sigur si daca eu am reusit poate oricine ;) 

Hai sa va las si voua reteta pentru cei mai buni macarons ever: 110 gr migdale macinate (decojite), 200 gr - 2 linguri zahar pudra, 2 linguri cacao neagra de cea mai buna calitate, 100 gr albus de ou (asta inseamna cam 3 oua medii) - la temperatura camerei, 50 gr zahar fin si daca zaharul pudra nu contine amidon musai adaugati 1 lingurita de amidon de porumb! 
Crema a fost cel mai delicios ganache de ciocolata, care a completat gustul si savoarea!
*aproximativ 18 macarons


Amesteca migdalele macinate cu zaharul pudra si cacao! Separat bate albusul, impreuna cu zaharul fin pana ce devin spumoase si lucioase! Spuma nu trebuie sa cada de pe telul mixerului, da? Cand zaharul fin s-a topit complet si bezeaua e ferma si spumoasa opreste mixarea si adauga amestecul de migdele! Cu o spatula de silicon (e mai moale si nu sparge bulele de aer din bezea) amesteca usor, dar ferm, in sensul acelor de ceasornic pana se omogenizeaza! trebuie sa obtii o crema usor lichida, sa se scurga de pe spatula, dar sa nu se deformeze dupa ce a cazut ;) Toarna compozitia intr-un sac-a-poche si formeaza bile de aceeasi dimensiune, cu 1 cm spatiu intre ele! Iti sugerez sa folosesti o plansa de copt din silicon care e cea mai buna, mai ales pentru bezele si macaron! Eu asa am facut si nu am avut nici o problema! Lasa tava cu macarons intr-un loc ferit pentru aproximativ 1 ora, astfel incat sa se formeze deja crusta, ceea ce asigura formarea ulterioara a piciorusului! Se coc in cuptorul preincalzit, la 170 grade C pentru 8-10 minute, depinde de marimea lor! Dupa ce s-au copt muta cu totul tava pe un gratar si lasa-le sa se raceasca! Abia dupa ce s-au racit poti scoate macarons! Se grupeaza dupa marime, in perechi de cate 2 ;) si se umplu cu mult prea deliciosul si clasicul ganache de ciocolata (1/3 cup frisca lichida + 140 gr ciocolata fina si delicioasa + 1 lingura de unt) 

Deliciosenie pura!

Va imbratisez cu drag,
Emily

Categories:
Print Friendly and PDF

30 Responses so far.

  1. Arata minunat si mi-ai facut o super pofta... Eu nu am mai facut, dup eroicii macarons roz. :) Si chiar am o punga mare de faina de migdale... Ar trebui sa ma mobilizez si sa mai fac si eu din nou. Principiul meu era "don't be gentle!", si cine a incercat, a avut succes. Sa vedem si a doua oara cum o sa fie, daca imi confirma teoria. Oricum, pe mana lui Helene oricine poate merge cu ochii inchisi. Ti-ai iesit asa frumosi... <3
    Te imbratisez cu drag !
    xoxo

  2. Emily says:

    Multumesc Ana! Ai mare dreptate, retetele ei sunt bestiale! Cat despre don't be gentle :)) mare dreptate ai! pai nu sunt ei destul de delicati? ce rost are sa mai fim si noi? :) Abia astept sa vad ce aroma vei alege pentru urmatoarea tura! te pup scumpa mea! ♥

  3. speranta says:

    Buna.waw.super usor.imi pregatesc acum ce mi trebui.multumim.pupici dulci.

  4. Emily says:

    superrrr ♥ Spor si te astept cu vesti!

  5. diamond says:

    arata minunat! o sa-mi fac curaj sa incerc! :*

  6. arata grozav...dar nu am curaj sa incerc reteta asta1 ...inca....:)

  7. mandala says:

    Felicitari, cine incearca reuseste !

  8. Antonina says:

    SUPERBE!!!!! si eu tot reteta ei o folosesc. Arata de zile mari! pup cu drag

  9. Emily says:

    Diamond, se fac destul de usor! Iti trebuie doar putina rabdare ;)
    Ophelia, ar trebui sa incerci ;)
    Mandala, multumesc! Ai mare dreptate! :*
    Antonina, multumesc scumpa mea! E cea mai usoara si mai sigura reteta! Pup

  10. Vrei sa ma omori cu deliciile astea?:)))

  11. dia says:

    arata magnific!

  12. Nu stiu daca am sa ma incumet vreodata sa-i fac,asa ca servesc de la tine.
    Pupici!

  13. Am pregãtit o datã, si nu mi-ai iesit ca cei din patiserie...oricum Leutul meu ia pãpat :))
    Sãptãmâna trecutã am gãsit la un spatiu gourmet, o formã pentru macarons ( kit complect)dar am cãzut pe gânduri...si nu am luat...imi pare rãu dupã ce am dat de reteta ta...

  14. Micul says:

    Nu cred ca voi avea vreodata curaj sa incerc sa fac.
    Ti-au iesit super faini.
    Sa ai o duminica placuta.

  15. Gusulita says:

    Ti-au iesit perfecti si impecabili draga Emily !

  16. Emily says:

    si eu mi-am comandat forma :)) insa nu am mai asteptat sa ajunga :))
    multumesc si ma bucur ca va plac ;) o sa-i repet curand!
    Pupicei

  17. Arata P E R F E C T! Mai apetisante decat cele din pravaliile specializate in macarons. Cred ca au un gust de vis. Mai am putin si lesin de pofta. :)

  18. gaby_d says:

    Minunati!
    Eu inca nu i-am reusit, dar ce-i drept nici nu am avut faina de migdale.
    Faine poze ;;)
    Pup.

  19. Emily says:

    Anca, multumesc frumos! Esti o scumpa ca de obicei :*
    Gaby, nu e greu deloc ;) pe bune! Te pup

  20. Se decreteaza... macaons rules!! Ale tale au iesit extra awesome. Cu picioruse exact asa cum trebuie si caciulite cat se poate de mandre :) Felicitari!
    Personal, eu folosesc reteta din Mad About Macarons!: Make Macarons Like the French . Din cate vad, sunt extrem de similare, asta de la Helene si asta din cartea mea. Diferentele sunt minime.
    Secretul este, cred eu, o data ce gasesti o reteta buna, tine de ea :). Cate retete cu rezultate dezastruoase am folosit, nici nu mai vreau sa-mi aduc aminte

  21. Rall says:

    Super reteta. Ma faci sa incerc si reteta ta de macarons, poate de data asta imi ies. Prima incercare a rezultat in niste fursecuri foarte plate:)) dar bune la gust ce-i drept

  22. Emily says:

    Cornel, multumesc frumos :)
    Rall, merita sa-i incerci, macar cu jumatate de compozitie ;) dar presimt eu asa ca o sa-ti iasa perfect! ♥

    seara faina dragilor!

  23. Liana10 says:

    Wauu, chiar ti-au iesit bestiali macaronsii, felicitari!

  24. ivona says:

    am facut si eu... ma da' nu stiu ce am gresit ca nu le-a iesit piciorus, deloc, desi le-am lasat o ora afara inainte sa le bag in cuptor. sunt ca niste bascutze de-alea de pictor :)) si carapacea s-a sfarmat, o picat inauntru asa, nu o iesit plana. nu inteleg, oare ce am gresit?? cuptorul sa fi fost de vina? sau n-am incorporat bine albusurile cu faina si zaharul si erau prea aerate???

  25. Emily says:

    Ivona, mie prima data mi-au iesit imensi :)) insa cu reteta aceasta mi-au iesit din prima! e drept ca eram deja la a 3 incercare, dar ... inainte sa le bagi in cuptor verifica cu degetul daca sunt uscati, in sensul ca nu trebuie sa ti le lipeasca degetul si nici sa-ti ramana urma pe deget sau pe macaron! Cuptorul e de asemenea foarte important! Un cuptor cu ventilatie pastreaza aceeasi temperatura in toate colturile, pe cand unul pe gaz, fara ventilator are zone mai fierbinti si zone mai putin fierbinti! Zahrul si faina de migdale trebuie sa fie bine incoporate, dar in acelasi timp amestecukl trebuie sa ramana pufos!

    nu stiu ce sa-ti zic sincer! Multe fete au reusit, inclusiv eu, dupa mai multe icnercari! E mare noroc sa-ti iasa din prima!

    te pup draga mea!

  26. Cristina says:

    Superbi. Eu am incercat o singura data si a fost un fiasco total, astfel ca am renuntat. Poate intr-o zi imi fac putin curaj si incerc reteta ta.

  27. Emily says:

    Cristina, nici mie nu-mi ieseau, dar cu aceasta reteta am mers la sigur ;)
    te pup

  28. Anonim says:

    Mi-au iesit din prima! E prima data cind am facut si au iesit super si cu tot cu picioruse. Mii de multumiri.

  29. Emily says:

    cu mare, mare drag! :*

Leave a Reply


Nota: comentariile anonime, rautacioase si agresive vor fi intotdeauna moderate, dar nu intotdeauna vor fi si publicate ;)