apple bars - placinta cu mere si blat ca de biscuite

ati citit bine, blat ca de biscuite :) crocant, usor sfaramicios si super mega delicios, asa cum trebuie sa fie un blat de placinta facuta cu dragoste si pofta :) E poate cea mai apreciata combinatie la noi in casa si v-o recomand cu drag! Astept impresii sa stiti!


Hai sa va arat (inaintea retetei) si alte interpretari ale aluatului special: tarta cu prune pentru Valentine's Dayplacinta americana cu banane si rubarbaplacinta cu mere si viata la tara


Pentru aluatul de placinta avem nevoie de: 280g faina, 1 praf de sare si 1 lgt praf de copt, 230 unt nesarat rece (scos direct din frigider), 1 ou mare, 1lgt suc proaspat de lamaie, 2 linguri de apa rece, de la frigider! 

Amestecam 
intr-un bol incapator faina, untul, sarea si praful de copt pana ce obtinem milioane de firimituri :) Adaugam oul, sucul de lamaie si apa rece, framantand pana obtinem o masa de aluat omogen, foarte usor lipicios! Daca e nevoie (depinde de tipul de faina folosit) mai poti adauga putina faina (1-2 linguri) sau putina apa! Formam din aluat 2 mingi, una care contine 2/3 din aluat si una 1/3! Le infasuram in folie alimentara si lasam la rece pentru 1-2 ore, timp in care ne ocupam de compozitie! Aluatul ajunge pentru o tava de 20x25cm! 


In plus avem nevoie de:
- 2 cani mere date pe razatoarea cea mare, (fara samburi si fara codite), 1 cescuta piure de mere sau dulceata mere (sau, daca nu aveti, va recomand sa adaugati 2 banane zdrobite bine!) 2 lingurite amidon de porumb, 3-5 linguri de zahar, 2 lingurite suc de lamaie 


Se amesteca fructele, inclusiv piureul, zaharul, amidonul si sucul de lamaie si se baga 1 minut la microunde la temperatura maxima, apoi se scoate si se amesteca bine si gata ;) Placinta poate fi coapta in forma rotunda cu sau fara grilaj deasupra ;) Eu recomand si grilaj, mai mult pentru aspectul fantastic de tartoplacinta de casa frumoasa! Voi faceti cum vreti ;) 

Se coace ~35 minute, in cuptorul preincalzit, la 180g! 
Pofta buna!

Categories: , ,
Print Friendly and PDF

13 Responses so far.

  1. Ce frumos arata placinta ! ma provoci sa fac si eu.Am multe mere primite asta vara pe care le-am ras si le-am pus la congelator.Iata o alta idee gozava de a le folosi.

  2. Cristina says:

    yammy!! o felie as vrea si eu!

  3. Interesanta , dar tre' s-o recitesc deoarece inca-s bulversata de tragedia aviatica si nu ma pot concentra pe nimic (mie mi-e frica de avion , de mor ;;)) :(

  4. Placintica cu mere...Mmmm ce-mi place! Pup!

  5. Gusulita says:

    Foarte buna si aspectuasa ! Felicitari!

  6. speranta says:

    yami,numa bunataturi,multumim popop

  7. Anonim says:

    Mi-e dor si mie sa fac asa ceva !! Recunosc ca nu am mai facut de multicel ..

  8. Emily says:

    mii de multumiri tuturor! Bine v-am regasit :*

  9. Unknown says:

    Ce frumoase sunt bucatile alea, perfecte pentru micul meu dejun! pupici

  10. Alex says:

    ce dor mi-a fost...si e cu mere !!!!

  11. Emily says:

    multumesc mult fete frumoase si dragi! :*

  12. Aurica says:

    wwooowww, arata perfect si o reteta inedita si foarte delicioasa, o combinatie reusita intre cele doua ingrediente, ce ii da un gust unic si aromat, crocant si pufos :)

  13. Emily says:

    asa este, e tare buna! :*

Leave a Reply


Nota: comentariile anonime, rautacioase si agresive vor fi intotdeauna moderate, dar nu intotdeauna vor fi si publicate ;)