blueberry tartelette - low calorie // afine si iaurt

o tarta dulce, fina, cremoasa, cu afine ... mmmmmm ce vis frumos ... mai ales daca esti la dieta :) si din pacate trebuie sa renunti la pofta, de dragul siluetei, insa iata ca am descoperit solutia! Da, da, chiar asa! Si la dieta si rasfatata  si nu oricum ci cu o tarta mega delicioasa, cremoasa, fina ... intr-un cuvant: divina! Este o tarta cu iaurt, miere 100% naturala (bio) si afine delicioase! 



ingrediente: 
crema de iaurt (labneh - home made), miere, afine si coji de tarta (cumparate sau preparate dupa reteta de la tartele cu mere)
Extrem de usor de preparat, sanatoase si super delicioase, aceste tarte sunt perfecte ♥ pentru orice moment al zilei!


Labneh (crema sau branzica de iaurt) este o reteta specific orientala si este practic iaurt scurs de tot zerul, devenind astfel o crema delicioasa ce poate fi servita in varianta sarata cu putin ulei de masline si menta verde tocata marunt sau in varianta dulce, la tot felul de retete delicioase! 

Ei bine, pentru ca, asa cum stiti deja, sau daca nu stiti aflati acum, eu nu mananc branza, smantana si nici alte surori de-ale lor :)), doar iaurt si lapte proaspat si acelea bio, si am poftit multa vreme la un cheesecake delicios si cremos, dar nu am stiut cum sa fac, ma bucur sa va anunt ca am gasit solutia :)) Ador aceasta crema de iaurt si v-o recomand cu mare drag! O sa va placa tare mult si voua, in ambele variante, cu sare + ulei de masline + menta, sau cu miere si fructe! 

iata ce ne trebuie pentru un labneh delicios: 2 borcane de 400g iaurt bio, sanatos si delicios + o bucata de tifon (eu am un saculet cu siret, ca sa-l pot inchide mai usor) un castron mai maricel si o sita larga! Punem iaurtul in saculetul de tifon, saculetul in sita si sita in castron, insa ai grija sa nu atinga fundul caci se va umple de apa! Il lasam la frigider intre 3 si 4 ore, timp in care tot zerul se va scurge devenind o super crema! Scoatem crema de iaurt intr-un bol incapator si amestecam usor cu un tel pana sa se omogenizeze! V-am spus deja, eu ador aceasta crema si jumatate am folosit-o pentru tarte iar cealalta jumatate a doua zi la micul dejun, cu masline

Am amestecat jumatate din crema obtinuta cu 2 linguri de miere si am umplut cojile crocante de tarte cu aceasta minunatie pufoasa si delicioasa! Am decorat cu afine proaspete, dulci - acrisoare si gata! Un desert mai mult decat bestial! Un gust divin! Trebuie musai sa incercati! 

Am incercat aceeasi combinatie si cu capsunele delicioase, cu banane si chiar cu mango ... toate mi-au placut si vi le recomand ca alternativa mult mai sanatoasa pentru desert, nu numai in zilele de dieta :) Se servesc in aceeasi zi si se pastreaza la rece! 

Va imbratisez cu drag si va doresc sa aveti o primavara plina de soare, si la propriu si la figurat ;) 
Cu drag,
Emily 

Print Friendly and PDF

27 Responses so far.

  1. liana says:

    Foarte buna idee de desert dietetic :), iar cele cu mere arata si ele minunat!

  2. Cristina says:

    Superbe si cred ca si foarte bune.

  3. Alex says:

    Ce frumoase sunt ...de dieta zici ???
    O primavara cu mult soare si tie !!!

  4. As manca toata afinele acelea delicioase.Te pup!

  5. Emily says:

    Liana, multumesc :*
    Alex, de dieta, sigur, pai cum altfel? :) te pup
    DiaMar, exact asa am facut eu :)) Pupici

  6. Absolut superbe!
    Pentru a "scurge" iaurtul eu folosesc o harie de filtru pentru cafea pusa fie intr-un suport pentru cafea (au avut la un moment dat la Carrefour cu 5 lei), fie intr-o sita.
    Pupici

  7. Emily says:

    Raluca, super idee ;)
    Eu imi fac destul de des labneh, asa ca merge perfect! te pup

  8. Anonim says:

    Arata minunat! De unde ai cumparat formele pentru cojile crocante?

    Multumesc anticipat pentru raspuns!

    ela.stancescu@gmail.com

  9. Edith says:

    Ce frumusele suuunt!
    Eu vreau sa stiu cum ai facut marginea aia la coji :P pup!

  10. Emily says:

    Ela, formele pentru coji sunt de fapt formele de cupcakes/muffins intoarse invers, cu fundul in sus - ca sa zic asa :))

    Edith, am taiat forme rotunde cu o forma de biscuiti (merge si cu taietorul acela de aluat ondulat) si le-am copt pe dosul formelor metalice de muffins :) Pupicei scumpa mea!

  11. Anonim says:

    Cred ca au fost delicioase , grozava idee !!!

  12. Emily says:

    Magda, scumpa mea, au fost intr-adevar super delicioase! Am planuri mari cu crema de iaurt :))

  13. Danutza says:

    Arata extrem de bine!!! Cred ca gustul e minunat...si e super ca nu ingrasa :) Pupici!

  14. Simona says:

    Ptr ca iubesc iaurtul, abia astept sa vad ce planuri mai ai... :)
    Pana atunci ma servesc o cu portie din frumusetile astea! Pupici dulci

  15. Haplea says:

    Superbe pozele si cu siguranta delicioase!

  16. felis says:

    Neaparat trebuie sa incerc si eu reteta!...

  17. Timea says:

    Arata super frumoase! dar raman sa admir doar estetica pt ca iaurtul nu il mananc :). In schimb nu zic nu la afine. Te pup

  18. Emily says:

    Danutza, esti o scumpa! te pup
    Simona, te imbratisez cu drag! :*
    Haplea, multumesc frumos!

    Felis, abia astept sa-mi povestesti! Sunt extrem de usor de facut si super delicioase! pe cuvant de devoratoare :)

    Timea, poti sa incerci sa le faci cu gris cu lapte (de soia) :* Te pup scumpa mea!

  19. Laura says:

    Mmmm...am o pofta de ceva dulceeee si cand ma uit la minunatiile astea...imi vine sa bag mana prin monitor :))) pup !

  20. Maria says:

    Trebuie neaparat incercata reteta, imi place tare mult mai ales daca contine fructe:) Iti admir creativitatea(Imi place cum ai realizat cojile crocante!)Pupici:X

  21. Maya says:

    Arata excelent. AM si eu în plan niste tartelette. Pupici!

  22. pansy says:

    Tare frumusele sunt!

  23. Paradis says:

    Eu sint la dieta de ceva vreme,tare imi plac tartelettele tale.Iubesc tartele!Am si eu comenzi de multe ori la mini tarte cu crema de budinca si fructe din belsug.La multi ani de 8 Martie!

  24. Unknown says:

    cu reteta asta mai cucerit! super super!
    La multi ani :*

  25. Emily says:

    multumesc fetelor! Ma bucur ca va place ♥

  26. Gusulita says:

    minunate tartele tale !

Leave a Reply


Nota: comentariile anonime, rautacioase si agresive vor fi intotdeauna moderate, dar nu intotdeauna vor fi si publicate ;)