russian crepes - clatite rusesti


Nu cred sa existe cineva care sa nu iubeasca mult prea delicioasele clatite! Cu dulceata, cu gem, cu branza, cu ciocolata, cu zahar brun si lamaie ... mmm ... sute de variante si sute de arome! Pe toate le iubesc si pe cuvant ca as manca clatite toata ziua :)) Sunt usoare, semipufoase, cremoase si extrem de aromate, asa-i? Astazi va prezint o reteta veche, mostenita de la bunica mea draga  "clatite rusesti cu dulceata de trandafiri" - clatite aurii ca parul nostru si trandafiri rozalii ca obrajorii de copii :) Oh, ce amintiri frumoase si ce bunica  de poveste am avut! 


Hai sa trec repede, repede la reteta caci altfel iar ma apuc si povestesc si nu ma mai opresc :)
ingrediente pentru 12-15 clatite: 4 oua medii, 750 ml lapte, 3 linguri rase de gris, 50 g unt, un praf de sare, 2 lingurite de zahar tos, 1 cup faina (1 cup = 1 cana de 240ml) 1/2 lingurite praf de copt si putina vanilie + dulceata fina de trandafiri 
Puneti laptele la fiert si in momentul cand ajunge la fierbere adaugati usor grisul, amestecand continuu cu un tel! Se fierbe 5 minute, avand grija sa nu se lipeasca, dupa care dati la o parte si  adaugati untul! Amestecam pana se omogenizeaza si lasam la temeperatura camerei 30-40 minute pana se va raci! Veti observa ca grisul se va mai umfla putin in acest timp :) Acum e momentul sa adaugati ouale batute spuma, faina amestecata cu praful de copt si vanilia! Aluatul rtebuie sa fie unul cremos, ca un iaurt, asa ca daca e nevoie mai puteti adauga lapte sau faina, dupa caz! 

Se frig in tigaia incinsa, teflonata, unsa cu  o picatura de ulei pana se rumenesc usor pe ambele parti! Aici incepe distractia :) Imi aduc aminte cum ne tot chinuia talentul sa reusim sa le invartim direct din miscarea tigaii, fara spatula :)) 
Noi le-am savurat cu dulceata de trandafiri, insa merg de minune cu zahar pudra si putina lamaie ♥ Spor si pofta buna! 

Povestea clatitelor rusesti:
Maslenitsa este o sarbatoare veche, ruseasca, celebrata inainte de postul Pastelui, cunoscuta si ca "saptamana de unt" sau "sarbatoarea clatitelor" ori "festivalul soarelui"! Mancarea traditionala, prezenta in toate casele in timpul acestei sarbatori, sunt clatitele, sau "blini"! 

Blini sunt gandite sa semene cu soarele, atat datorita formei rotunde cat si a culorii aurii! Blini sunt consumate in cantitati foarte mari in aceasta perioada si toate au la baza untul, fie ca sunt sarate fie ca sunt dulci! 

Maslenitsa, cunoscuta si sub numele de  Kostroma (in rusa: Кострома) este zeita slava a fertilitatii si a starii de bine! 


Cu drag,
Emily 

Categories:
Print Friendly and PDF

12 Responses so far.

  1. Cristina says:

    Pur si simplu le ador! Cel mai simplu si mai bun desert ever!

  2. Anonim says:

    Acum stiu si eu povestioara clatitelor rusesti !!! :) Tie ti-au iesit perfect , iar dulceata de trandafiri , iufff , ce culoare frumoasa are !! <3

  3. Unknown says:

    eu stiam ca blini sunt sarate si se servesc cu pasta de peste, dar probabil exista mai multe variante. Ale tale arate superbine si cred ca dulceata aia de trandafiri e delicioasa! Nu vrei sa te inscrii la concursul de pe blogul meu?

  4. Emily says:

    Cristina, scumpa mea, asa e! Extrem de usor de facut si super super delicioase! te pup!

    Magda, multumesc frumos!Te puuuuuuuuuuuup <3

    Kadia, blini sunt clatitele, umplutura ti-o alegi tu ;) Aluatul de baza e facut fara zahar de obicei si merge cu tot felul de umpluturi, de la branza, crema de masline, salata de varza, pasta de ansoa si pana la dulceata ;) Iti multumesc frumos pentru invitatie! Te pup, scumpa mea!

    sa aveti o zi minunata dragilor! :*

  5. Ehei,ce multe stii tu si ce frumos le spui!!clatitele de ori ce natzie ar fi,imi plac foarte mult si ale tale ca tare bine arata!!
    am si eu o reteta de blini,o voi face;puici,Emi si o zi buna!!

  6. Emily says:

    draga Lulu, multumesc mult! Ma bucur ca-ti plac! Abia astept sa vad si reteta ta! te pup scumpa mea!

  7. Ador clãtitele, aratã minunat ale tale:)

  8. Yummm. Eu le mananc cu nuci si fara gemuri (de cele mai multe ori) :) The Best!

  9. mikaelacorina says:

    Eu nu prea agreez dulceturile,insa dulceata de trandafiri e cu totul speciala.Si foarte potrivita ca umplutura pentru clatite.Imi plac clatitele flambate,gratinate,cele banatene,dar parca astea cu dulceata de trandafiri sunt peste toate .Imi plac imaginile si....mi-ai facut pohta!

  10. Emily says:

    Ramona, multumesc :*

    Cornel, eu le prefer cu lamaie si zahar brun, sau cu nuci, insa uneori mai sar calul si bag putina ciocolata :)) Acum insa a fost o ocazie speciala si trebuia sa profit de dulceata matusii! Hai te pup

    Corina, scumpa mea, multumesc frumos! ma bucur tare mult ca-ti plac! Si eu ador clatitele, de orice fel! te pup tare tare

  11. Gusulita says:

    Si eu sunt mare fan de clarite ! Mi- ai facut pofta, imbratisari din Muenchen.

  12. Emily says:

    Dana, pai la cat de usor sunt de facut, poti sa treci la treaba ;)
    te salut si te imbratisez cu drag! Pup!

Leave a Reply


Nota: comentariile anonime, rautacioase si agresive vor fi intotdeauna moderate, dar nu intotdeauna vor fi si publicate ;)