raspberry cake - summer cake


iata-ne in luna mai cu temperaturi de vara si cu dimineti perfecte, pline de flori, cantec de pasarele, raze de soare si fericire! Am vrut un tort care sa exprime exact aceleasi lucruri si cred ca am reusit! 
Un tort usor, aromat si delicat, dar racoritor - perfect pentru zilele cu temperaturi de peste 30 grade C! 


Ingrediente pentru un blat de 24 cm cu 3 etaje :)
2 + 1/2 cup faina de patiserie
1/2 lingurita sare + 1 lingurita praf de copt
1 cup lapte caldut spre fierbinte
4 oua la temperatura camerei
115 gr unt moale, usor incalzit (nu topit)
1 cup zahar
vanilie pastai sau extract pur

1. Incazeste cuptorul l80 grade C si pregateste tava de tort!
2. Amesteca intr-un bol incapator faina, praful de copt si sarea!
3. bate ouale spuma
4. mixeaza untul cu zaharul pana devine cremos (3-5 minute) dupa care adauga vanilia si ouale!
5. adauga in mixul de unt 1/2 din cantitatea de faina, apoi 1/2 din cantitatea de lapte! Adauga si cealalta jumatate de faina si amesteca pana ce obtii un aluat omogen si pufos dupa care adauga si restul de lapte fierbinte, mixand inca ~2 minute ca sa fii sigur ca s-au omogenizat si incorporat toate ingredientele!
6. toarna compozitia in forma speciala de tort si coace pentru 30-35 minute sau pana ce trece testul cu scobitoarea! Lasa la racit pe un gratar si abia apoi te poti apuca de montat si decorat!

Pentru insiroparea blatului am folosit un sirop de zmeura pentru un gust pronuntat si delicat in acelasi timp, pe primul strat de blat am adaugat frisca si zmeura, pe al doilea strat de blat am adaugat un jeleu home made din zmeura cu putina lamaie si apoi iar frisca! Decoram frumos cu zmeura si frunze de menta! 
Am preferat un aspect home made, usor rustic pentru acest tort! Torturile acestea simple imi par mult mai frumoase decat cele atent studiate! Bineinteles ca difera de situatie - eveniment, dar le prefer pe acestea :)





Print Friendly and PDF

12 Responses so far.

  1. Unknown says:

    Cat e de frumos!! Racoros pentru o zi de vara!! Pupici si Sarbatori fericite!!

  2. Cristina says:

    Perfect!!! Orice alta completare isi pierde sensul! Te pup, draga Emily!

  3. Simona says:

    Un tort perfect ptr o zi calduroasa si relaxanta de primavara-vara!
    Pup

  4. Catalina says:

    Foarte frumos si simplu :)

  5. Anonim says:

    Acum daca tot ne.ai ispitit cu ceva bun bun ,dane si cantitatile pt frisca ce marca ne recomanzi te intreb pt ca tu sti ce se preteaza la acest tort imi place racoritor, si inca ceva ce sa pun daca nu am sirop de zmeura?Multumesc.

  6. Emily says:

    Paula, Cristina, Simona, Catalina va imbratisez cu mare, mare drag! Pupici

    Draga Anonim, mi-ar fi placut sa-ti pot spune pe nume, dar ...
    Frisca poti pune cata vrei ;) insa ai nevoie de minim 600 ml pentru a putea acoperi tortul! Eu am pus foarte multa, asa ca am folosit o cantitate mai mare! Daca nu ai sirop de zmeura (se gaseste la hypermarket) poti incerca siropul tau preferat sau un sirop simplu de zahar sau chiar suc de fructe! Nu este o reteta stricta, la blat era vorba de cantitati exacte, de aceea am si lasat reteta, dar la crema e vorba de o libertate imensa, poate fi facut foarte bine si cu mure, capsune sau chiar piersici!

  7. Haplea says:

    Arata foarte bine!!!!BIG LIKE

  8. Anonim says:

    Multumesc pt raspuns de siropurile astea din hypermarket nu prea am incredere, nu toate sunt bune de aia am si intrebat oricum imi place zmeura mult e preferata mea am intrebat de crema asa orientativ ,frisca de care imi recomanzi eu folosesc dorna, na ca ii fac si reclama dar sincer mi se pare cea mai buna.pupicei si un paste fericit alaturi de cei dragi Gabriela.





  9. Corina says:

    Bunaciune de tort, tare as mai papa o feliuta! >:D<

  10. Superb!
    Paste Fericit!te pupam, Emily

  11. Violeta says:

    Superb tortul! Emily, esti o adevarata inspiratie! FELICITARI!!!

  12. Emily says:

    Multumesc mult! Va pup!

Leave a Reply


Nota: comentariile anonime, rautacioase si agresive vor fi intotdeauna moderate, dar nu intotdeauna vor fi si publicate ;)