brioche aurii si pufoase

Ce pufosenie mai potrivita pentru un mic dejun frantuzesc decat niste brioche adevarate, aromate si  delicate? Asa m-am gandit si eu cand m-am trezit mangaiata de razele blande de soare de toamna!


Si cum nimic nu ma putea opri sa-mi fac propriile brioche am si trecut la treaba :) mai ales ca e foarte greu sa le gasesti gata preparate si sa fie si bune!

Nu uitati ca este o mare diferenta intre briose, cupcakes si muffins! Aici aveti si toate detaliile ;) 

Ingrediente pentru aproximativ 24 brioche
1/2 kg faina alba, 20 gr drojdie proaspata, 70 gr zahar, 260 ml lapte caldut, 60 gr unt caldut, 1 praf de sare, vanilie si coaja rasa de lamaie (bio) 1 ou mare + 1 galbenus pentru  luciu + 1 lingura seminte de mac

Se framanta la masina de paine la programul de framnatare fara coacere sau ca un aluat simplu dulce! Nu sunt la fel de pretentioase ca aluatul de cozonac, insa e foarte important sa nu le lasi la rece si sa ai grija sa le acorzi timpul necesar pentru dospire (aproape pana isi tripleaza volumul! Se formeaza bilute de aluat si se pun in formele de hartie sau chiar metalice (cum va place) si se mai lasa  15-20 minute la temperatura camerei sa se aseze! Ai grija ca-si vor dubla volumul! Inainte de a se baga la cuptor se ung cu galbenus batut cu 1 lingura de lapte, se presara putin mac si se coc in cuptorul preincalzit, la 180 grade C, aproximativ 20-25 minute! Cand au trecut testul cu scobitoarea se scot pe un gratar pana se racesc putin! Sunt absolut delicioase! Nici prea dulci, nici prea aromate - perfecte! Serviti cu lapte caldut si dulceata! 





Va imbratisez cu drag si va doresc sa aveti o saptamana plina de zambete si realizari! 

Print Friendly and PDF

19 Responses so far.

  1. Sabrina says:

    Foarte frumoase... si pe mine ma bate gandul sa fac <3 cred ca tot de la toamna mi se trage!

  2. Acsinte Lorena Isabela says:

    Sunt foarte frumoase, imi fac cu ochiul. De cand cautam reteta asta....noroc cu tine. Multumiiim!!!

  3. Timea says:

    Ce frumoase sunt si ce bine ar arata la mine pe masa langa cafea acum :). Pup

  4. speranta says:

    buna.off acum am terminat de facut celelalte bunatati.chocolate chips pancake muffins,au iesit super,super sarutmana.acum astept nota de la copii cand vin de la scoala.si le fac si pe acestea.multumesc pt.tot.o zi buna.pupici

  5. Adnia says:

    un adevarat festin de toamna, ce mai!

  6. Simona says:

    Ce frumoase sunt...

  7. Danutza says:

    Sunt foarte frumusele! Cu adevarat o zi perfecta cu brioche pufoase si laptic cald :)

    Pupici!:*

  8. Unknown says:

    Arata minunat si merg super bine cu o cana de lapte in dimiineat asta friguroasa : Te pup

  9. Anonim says:

    Sunt perfecte !!! <3 Ce -mi place cum au crescut , sunt ca niste ciupercute !!! ;)

  10. Nico says:

    Cat de bine arata!!!!O sa incerc si eu reteta.

  11. Acsinte Lorena Isabela says:

    Le-am facut aseara :D sunt o pufosenie, azi am servit la micul dejun impreuna cu o cafea. Delicioase!!!!!

  12. Cristina says:

    Vin si eu la o pufosenie delicioasa!

  13. Vreau si eu sa simt miros de coptura..... Ce ar merge cu putina miere si unt... Dar si cu putina dulceata... Raman momentan cu pofta pana am sa le fac.

  14. Emily says:

    Ma bucur tare, tare mult ca va plac si voua! Noi le adoram si le facem destul de des in perioadele reci :)

    Isabela, ma bucur ca le-ai incercat! Asa de pufoase le doream si eu cand am perfectionat reteta! E deja un an de cand tot o fac si refac :)) Te pup!

    Imbratisari tuturor si seara minunata!

  15. Alina says:

    Super bune!! Le-am facut ieri si dimineata au disparut unse cu unt si miere si cu o cana de lapte!

  16. Cristina says:

    Le-am scos din cuptor, acum 10 minute. Nu va puteti inchipui cum miroase la mine in casa ! Si sunt asa frumoase si pufoase si gustoase ! O minune ! Cred ca vor deveni vedetele casei in aceasta toamna-iarna. O sa-i pregatesc si lui Mos Craciun aceste pufosenii, ca sa lase tot sacul cu cadouri la mine. Multumesc mult, pentru aceasta reteta.
    Cristina

  17. Emily says:

    oh, ma bucur tare mult ca le-ati incercat! Si eu le ador! :)
    Cristina, scumpa mea, sigur o sa-ti lase muuuulte cadouri, stiu din experienta! Si eu i le-am facut anul trecut! :) Te pup

Leave a Reply


Nota: comentariile anonime, rautacioase si agresive vor fi intotdeauna moderate, dar nu intotdeauna vor fi si publicate ;)