low calorie biscuit cake

Ce poate fi mai placut decat sa poti savura o felie de tort in plina dieta fara sa ai nici macar o remuscare? Si chiar daca nu esti la dieta, acest tort delicios si extrem de usor de preparat este desertul ideal! Ciocolata si biscuiti deliciosi care s-au transformat ca prin minune intr-un super tortulet! Este o reteta mostenita de la bunica, draga de ea, insa adaptata nevoilor mele :)) caci am redus numarul caloriilor! 




Ingrediente pentru 8-10 felii
230 gr biscuiti bogati in fibre si saraci in calorii, 4 linguri lapte, 3 linguri unt nesarat - taiat cubulete, 100g zahar brun fin, 1/2 cup ciocolata maruntita, cu un continut ridicat de cacao (eu am folosit de 85%), 1 ou
*1 cup = o cana de 230 ml
Icing: 230 gr ciocolata cu continut ridicat de cacao, 2-3 linguri lapte si scortisoara pentru pudrat




Se bate untul impreuna cu zaharul pana devine cremos! Separat se topeste ciocolata (1/2 cup) impreuna cu laptele la bain marie iar cand s-a topit se adauga oul batut si se amesteca pana sa se incorporeze, insa ai grija sa nu dea in clocot, focul trebuie sa fie mic, mic, mic! Se da la o parte de pe foc si se adauga untul taiat cubulete continuand amestecarea pana sa se topeasca si sa omogenizeze perfect! Se toarna aceste amestec peste biscutii rupti bucatele (aprox 1-2 cm)! Se amesteca si se lasa sa se patrunda 10 minute, timp in care pregatesti o forma (de 22-24 cm) cu pereti detasabili si o stropesti cu putin ulei! Se aseaza in tava amestecul presand foarte bine cu o lingura pentru a elimina orice bula de aer! Tine cont ca partea de jos va deveni partea de sus :) si trebuie sa fie perfect plana! Se lasa la rece pentru 3-4 ore, timp in care biscuitii se vor patrunde cu sosul delicios! 




Se scoate tortul cu fata in jos, pe un gratar, si se pregateste ciocolata pentru icing! Se rupe bucatele si se pune intr-un bol termorezistent impreuna cu laptele, la aprox 600 wati in serii de cate 30-40 secunde pana se topeste si omogenizeaza complet! Intre timpii de topire trebuie amestecata bine cu o lingura! Nu dureaza mult ;) Daca simti ca e prea tare ii mai poti pune o lingura sau chiar 2 de lapte (depinde de ciocolata) insa ai grija sa nu fie nici prea lichida ;)


Se toarna frumusel peste tort, in mijloc si apoi cu o spatula sau chiar cu dosul unei linguri se uniformizeaza si se impinge catre margini! Se lasa inca putin la rece si inainte de servire se pudreaza cu putina scortisoara! Este usor, delicat si delicios! Si daca mai pui la socoteala si faptul ca nu contine atat de multe calorii atunci vei si mai incantat/-a :) Bineinteles, secretul e sa nu faci excese, de niciun fel, iar drept exemplu e si portia mea :)) insa nu-ti face griji, cu o felie iti vei satisface nevoia de dulce, caci e super delicios! 




Cu acest tort merg in vizita la Alice, care ne provoaca prin proiectul "Lunea, gateste romaneste!" sa ne amintim gustul, aroma si savoarea preparatelor romanesti! Pentur mine aceste preparate aduc cu ele aroma copilariei, a vacantelor de vara si de iarna pe care le petreceam la bunici! Intotdeauna cu 2 codite si intotdeauna cu genunchii juliti, catarata printr-un cires :) Oh, ce amintiri placute! 


Va imbratisez cu drag si va invit sa-i facem o vizita lui Alice! 
Emily 

Print Friendly and PDF

20 Responses so far.

  1. Unknown says:

    ce minunatie dulce! Chiar eram in cautare de reteta mai putin calorice :)

  2. Alex says:

    ce amintiri frumoase...si ce tort ...delicios !!!!

  3. pansy says:

    ziceai ceva de dieta ?oricum,cred ca amintirea gusturilor copilariei nu ne-o ia nimeni.nici macar alzheimer.

  4. Super, mai cauta pe la bunica asa minunatii de retete** pupici

  5. Laura says:

    Un deliciu, simplu si gustos !!!

  6. Emily says:

    Kadia, si eu tot caut :)) caci e nevoie :)) Pupicei

    Alex, multumeeeeeesc ;)

    Pansy, o dieta mai lejera :) Pupicei

    Surorile mele preferate ;) sunteti super dragute, ca de obicei! xoxo

    Laura, multumesc scumpa mea!
    Pupicei

  7. E minunat atunci cand poti impartasi, amintiri placute si rete minunate, eu pastrez vie imaginile si amintirile cu bunica mea, am invatat foarte multe de la ea! Cinste buicii tale si pentru reteta minunata! Prezentarea de nota 10+ ! Te pup!

  8. Mmm, si eu o feliuta, te rog!Grozav de bun!Pup!

  9. Emily says:

    Adela, scumpa mea, asa-i ca cele mai frumoase amintiri sunt cele cu bunicii? Am avut o copilarie frumoasa, plina de vise si culoare, nu de jocuri electronice :) Multumesc tare mult pentru frumoasele vorbe! Pupici


    Licuta, multumeeeeeeeeesc :*

  10. Mama, daca nu ingrasa, trebuie neaparat sa fac vreo doua torturi, ca sa ma torturez si sa ma simt bine... Pupici !!!

  11. Danutza says:

    Delicios! Si eu aveam genunchii mereu juliti cand eram mica, dar tot mi-e dor de acele vremuri!! Te pup:*

  12. Emily says:

    Daniela ai fost super tare :)) e perfect cu 2 torturi :)) Te pup

    Danutza, multumesc! Ce faina copilarie am avut noi, am socializat, nu gluma :)) pupici

    Teo, pup tare tare ;)

  13. Che bello, una coccola golosa senza tanti sensi di colpa!!!
    Mi piace il tuo blog, ti seguo e se ti fa piacere passa a trovarmi:
    A presto

  14. Haplea says:

    Mmmmm...delicios .

  15. Simona says:

    Ce bine arata... Numai bun ptr mine, care ma chinui cu silueta :) Pupici

  16. Timea says:

    Delicios tortuletul tau cu biscuiti. Imi plac mult prajiturile cu biscu si cioco :). Frumos ca ne aduci aminte de copilarie...mi-e dor de acele vremuri fara griji! te pup

  17. Suntem sigure ca a fost foarte delicios! :* Suntem nerabdatoare sa "gustam" urmatorul tau desert...! :)

  18. Cristina says:

    Bun!!! Azi o sa ma indulcesc cu tortul acesta!

  19. Emily says:

    ;) si eu il refac! pupicei!

Leave a Reply


Nota: comentariile anonime, rautacioase si agresive vor fi intotdeauna moderate, dar nu intotdeauna vor fi si publicate ;)