VEGAN muffins (de post)

Suntem in plin post si ma intreb, oare cati dintre noi nu ofteaza dupa un muffins sau un dulce de post? Eu una sigur am oftat si-am tot oftat :) pana la acesti muffins super moi, pufosi si deliciosi! O reteta ce trebuie salvata si pusa in caietul cu retetele de aur! Pe cuvant de cupcakereasa!




Ingrediente pentru 10-12 muffins:
  • 150 ml ulei vegetal (cocos, nuci, floarea soarelui) 
  • 250 ml lapte vegetal (migdale, alune, soia, orez)
  • extract pur de vanilie
  • 240g zahar brun (sau alb, daca nu va place sau nu aveti brun)
  • 360g faina
  • 2 lingurite rase cu praf de copt
  • 3 linguri cacao neagra de cea mai buna calitate
  • 2 linguri cu varf de fulgi de cocos sau nuca (optional)

Ustensile necesare: bol incapator, tel din silicon, lingura

Preparare:
Amesteca intr-un bol incapator toate ingredientele lichide! In mixul lichid incoporeaza zaharul si aromele (vanilie, migdale sau rom) si abia apoi adauga faina amestecata in prealabil cu praful de copt! Adauga, daca vrei, putin cocos sau nuca macinata pentru un plus de aroma! 

Pregateste cuptorul (190 grade C) si tava de cupcakes, cu sau fara hartii! Daca nu pui hartii atunci unge formele cu putin ulei vegetal!
Cel mai usor e sa pui amestecul in forme cu ajutorul lingurii de inghetata, dar merge si cu o lingura mai maricica ;) Umple formele doar 1/2! In amestecul ramas adauga cacao si completeaza fiecare muffin cu acest amestec astefl incat fiecare forma sa fie aproape plina! Pentru un efect marmorat agita putin amestecul cu o furculita! Eu i-am lasat asa :) 
Coace pentru aprox 30 min! Ai grija sa treaca testul cu scobitoarea si fii atenta sa nu deschizi usa cuptorului in primele 20 minute! 

Asta-i tot! Acum te poti rasfata cu dulce in post! 
Love you!



Categories: , ,
Print Friendly and PDF

9 Responses so far.

  1. Ce pufosenii bune de post ai facut.. Pup!

  2. Emily says:

    :) Sunt si tare gustoase! Nici nu ai zice ca sunt de post ;)
    Te imbratisez draga Rocsy!

  3. Gianina says:

    Bunaaa!Ale mele n-au iesit chiar pufosenii,dar au iesit delicioase...eu am "aruncat" cate o capsuna inghetata in mijloc,poate asta a daunat.A doua runda,alta seara,am pus un pic de dulceata de zmeura in loc de zahar si cate o zmeura(tot de la congelator) in varf.Nu stiu de ce atunci cand deschd cuptorul se dezumfla, nu mai sta umflate.A,si mie mi-au iesit 6 dar mai mari,ca asa am gasit tava.Multumim pentru reteta,voi face si o postare,cu trimitere la tine.De ce?pentru ca: iti urmaresc demult blogul si salivam la briosele de le vedeam,iar acum,cand,in sfarsit,mi-am luat tava,m-am bucurat nespus ca am reusit si eu,ca aveam emotii.Abia astept sa incerc si o varianta "de dulce".Inca o data MULTUMESC!

  4. Emily says:

    draga mea, ca sa nu afecteze aluatul, in general la prajituri, dar in mod special la cele fara ou, e bine sa pui fructele asa congelate, fara sa le decongelezi sau daca le decongelezi sa le scurgi de sucul propriu si musai sa le dai prin faina sau amidon de porumb! Asa vei impiedica mica problema descrisa de tine mai sus! ;)

    te imbratisez si te astept cu drag!
    Emily

  5. Gianina says:

    A,multumesc de sfaturi...deci a fost bine ca le-am pus direct congelate.

  6. Unknown says:

    Am incercat aceasta reteta numai ca eu am folosit lapte de migdale facut de mine si cred ca este mai gros decat cel din comert si de aceea in loc sa pun 360g de faina am pus numai 280g.Le-am lasat la coptor 30 de minute , inainte sa le scot am facut testul cu scobitoarea si nu s-a lipit nimic de ea.Cand le-am scos din forma (am folosit si hartie) erau destul de moi . O sa vad exact atunci cand se racesc.
    Nu am incercat foarte multe retete dar ca si aspect si gust este cea mai reusita de pana acum.Nu ma asteptam sa creasca atat data viitoare o sa pun mai putina coca :D.

  7. Emily says:

    anca, ma bucur tare muolt ca ti-ai placut! Sunt moi si pufosi! pentur ca nu au ou nu vor fi niciodata "legati" perfect, insa daca zici ca au fost copti e bine ;) Noi ii facem si cand nu tinem post, tocmai pentru ca sunt asa de buni!

    te imbratisez cu drag!

Leave a Reply


Nota: comentariile anonime, rautacioase si agresive vor fi intotdeauna moderate, dar nu intotdeauna vor fi si publicate ;)