cozonac


painica dulce, aromata, cu coaja fina de portocale, cu nuca, cu mac, cu ciocolata sau chiar cu rahat turcesc ... reprezinta, cel putin pentru mine, amintirea calda a bunicii, a razelor de soare ce patrund timide prin fereastra, a ochilor ei blanzi si a mainilor mult prea muncite si obosite, a vorbelor frumoase si blande, a sfaturilor intelepte si a timpului petrecut impreuna cu familia! Ce poate fi mai frumos decat sa fii alaturi de cei dragi? In prag de mare sarbatoare crestineasca se cuvine sa ne pregatim, in primul rand sufleteste pentru a putea sarbatori si aprecia invierea Domnului, dar si prin bucate alese, de sarbatoare! 

Acesta este cozonacul meu! Plin e ciocolata si rahat turcesc! Extrem de usor de facut, painica mea dulce si pufoasa este pe placul tuturor! 

LATER EDIT:
cozonacii de anul acesta :)



Adaugam frumusel in masina de framantat 250 ml lapte caldut, 125g zahar, 100g unt moale, 65g galbenusuri, pudra fina de portocale (bio) dupa gust, 25 gr drojdie proaspata si 1/2 kg faina alba! Se framanta si se lasa la dospit pana ce isi dubleaza volumul! Se modeleaza in forma dorita, cu umplutura de nuci, mac sau ciocolata! Eu am ales ciocolata, bineinteles :) si rahat turcesc dein trandafiri!  Se coace in cuptorul preincalzit, la 185 grade C pentru aproximativ 45 min! 

In plus avem nevoie de un galbenus de ou, batut cu o lingura de lapte, pentru uns, si de putin zahar tos!  Este usor, delicat si pufos ca un norisor! Si nici nu e greu de facut! Pe cuvant! ;) 

* ingrediente pentru un cozonac de 25 cm

Print Friendly and PDF

11 Responses so far.

  1. Ce pufosenie frumoasa :) Abia astept sa fac si eu cozonacei de Paste :)
    Te pup!

  2. Simona says:

    O bunatate de cozonac ai facut!!! Desi am ramas surprinsa sa-l gasesc pe bogul tau :) M-ai obisnuit cu minunatii d-alea micute, delicioase si colorate :)
    Pupici

  3. Oana says:

    Povestea cozonacului mi-a mers direct la suflet...

  4. Emily says:

    Andreea, cred si eu,a ce frumusete de cozonac ai facut ultima data! Te pup scumpa mea!

  5. Emily says:

    Simona, scumpa mea, multumesc frumos! Cozonacul e una dintre mostenirile mele de suflet! <3

    Oana, scumpa mea, ce norocosi suntem noi cu asa amintiri frumoase! Ce vremuri ... Off

    Va pup fetelor

  6. Timea says:

    O bunatate de cozonac! Imi place mult sa il fac si sa il si mananc :)

  7. Paradis says:

    Am venit dupa miros! Yum ❤

  8. Unknown says:

    Ciocolata si rahat turcesc, yummy!!! Delicios si pufos. Fur o feliuta si te pup!

  9. Alex says:

    Minunat cozonacul asta!!! Iar prezentarea e de 10+++ Felicitari! Pupici <3


  10. Haplea says:

    Absolut minunat cozonacul!!!Acum mi-ai facut pofta...Yummyyy

  11. Liana10 says:

    Foarte bine arata si ciocolata din umplutura imi face o poftaaa...de cozonac cu ciocolata ;-) puup

Leave a Reply


Nota: comentariile anonime, rautacioase si agresive vor fi intotdeauna moderate, dar nu intotdeauna vor fi si publicate ;)