cupcakes perfecte - reteta de baza



Astazi va prezint reteta cea mai usoara, cu care chiar nu ai cum sa dai gres si pe care o poti dezvolta asa cum iti doresti! 
V-am aratat aici care sunt diferentele intre cupcakes / muffins / brioche astfel incat sa nu le mai confunde nimeni ;) si iata ca a veni timpul si pentru reteta care sa stea la baza tuturor cupcake-urilor noastre! Da stiu, multa lume le spune in continuare briose, dar nu-mi pierd speranta :)

Iata si reteta de baza pentru 24 cupcakes (daca vrei doar 12 imparte cantitatile la 2)
2 + 1/2 cup faina de patiserie
1/2 lingurita sare + 1 lingurita praf de copt
1 cup lapte caldut spre fierbinte
4 oua la temperatura camerei
115 gr unt moale, usor incalzit (nu topit)
1 cup zahar
vanilie pastai sau extract pur
*1 cup = 1 cana 240 ml



1. Incazeste cuptorul la 180 grade C si pregateste tava cu hartiile de cupcakes!
2. Amesteca intr-un bol incapator faina, praful de copt si sarea!
3. bate ouale spuma (albus + galbenus + 1 lg zahar)
4. mixeaza untul cu zaharul pana devine cremos (3-5 minute) dupa care adauga vanilia si ouale batute!
5. adauga in mixul de unt 1/2 din cantitatea de faina, apoi 1/2 din cantitatea de lapte! Adauga si cealalta jumatate de faina si amesteca pana ce obtii un aluat omogen si pufos dupa care adauga si restul de lapte fierbinte, mixand inca ~2 minute ca sa fii sigur ca s-au omogenizat si incorporat toate ingredientele!
6. folosind o lingura de inghetata umple formele de cupcakes, cate 2/3 fiecare, astfel incat sa nu-ti iasa prea mult din forma cand se coc!
7. coace pentru 20-25 minute sau pana ce trece testul cu scobitoarea! Lasa la racit pe un gratar si abia apoi te poti apuca de decorat!



Simplu, delicios si pufos! Corect? Iata si dovada ;)

Print Friendly and PDF

15 Responses so far.

  1. speranta says:

    Buna.nu mai zic nimica,hm.bun bun si iar numa bunataturi.pup week.placut

  2. hm,o bunatate dar tu stii ca eu le spun la toate briose nu???si asta nu ca nu as sti dar.......
    weekend minunat Emy!!

  3. Emily says:

    Speranta ;) Weekend placut si tie!

    Lubita, esti o scumpa :* Te imbratisez!

  4. Haplea says:

    Grozave cupcakes!!!!Weekend tare placut!

  5. Cristina says:

    Draga mea, cand vin la tine in vizita simt ca as ramane aici cu orele...

  6. Gabriela says:

    Si simplu si pufos si delicios, ce sa mai! Adevarul e ca si mie mi-e greu sa le numesc cand cupcakes, cand muffins, cand briose. Oricum s-ar numi toate-s bune, mai ales cele facute de tine!:)))

  7. coco says:

    Cele mai bunute chestiute:)

  8. Andreea says:

    Felicitari pentru toate retele minunate si absolut delicioase! te pup

  9. Unknown says:

    Hey! Am încercat și eu rețeta! Au ieșit gustoase!

  10. Unknown says:

    Hey! Am încercat și eu rețeta! Au ieșit gustoase!

  11. Unknown says:

    Hey! Am făcut și eu astăzi! Sunt delicioase! Nu știu cum să atașez și o poză ca să le vezi! :*

  12. Emily says:

    Ma bucur tare mult ca ti-au placut!
    Imi poti trimite fotografia pe email! Ai mai sus, sub logo, un plic mic roz ;)

  13. Anonim says:

    cup insemnand ceasca? ?? sau? :)

  14. Emily says:

    draga Anonim

    te rog sa accesezi linkul de mai jos pentru detalii
    http://www.emilyscupcakes.ro/p/tips-trics.html

  15. Laura says:

    La cele 24 de cupcakes ce cantitate de crema este necesara? Am vazut reteta cremei de ciocolata (1:1 ciocolata si frisca) care suna foarte tentant dar nu stiu exact de cat este nevoie.

Leave a Reply


Nota: comentariile anonime, rautacioase si agresive vor fi intotdeauna moderate, dar nu intotdeauna vor fi si publicate ;)