vanilla chocolate cake



Azi ne rasfatam :) si nu oricum ci cu un super tort cu crema de vanilie si ciocolata! Da, da cu doua feluri de crema, ca doar nu degeaba e rasfat :) Un tort usor, delicat si delicios care impaca atat iubitorii de ciocolata (asa ca mine) cat si pe cei ce prefera vanilia! Un tort care aduce dragostea-n bucate, un tort perfect pentru Dragobete, sarbatoarea iubirii la romani! Iata-l, imbracat la patru ace, sau mai degraba la patru bucle de ciocolata :)) sau chiar mai multe :))


Este un tort ciocolatos, vanilat si aromat! Cu blat de ciocolata, insiropat cu cafea, crema de vanilie si glazura de frisca cu ciocolata amaruie si cu un extra bonus de vanilie si migdale imbracate in palton gros de ciocolata belgiana, acest tort a facut deliciul intregii familii, cucerind inimile tuturor! 




Pentru un tort de 8-10 felii avem nevoie de:
pentru blat: 2 cups faina, 250 gr zahar, 2 lingurite praf de copt, un praf de sare, 80 gr cacao neagra, 4 oua mari, 100 ml ulei vegetal, 150 ml smantana dulce pentru frisca si putina vanilie (optional) 
pentru sirop: 230 ml cafea (neagra, aromata - dupa preferinte)
pentru crema de vanilie: 115 gr zahar, 2 oua mari, 1 galbenus, 2 linguri amidon porumb, 230 ml lapte, 120 ml frisca lichida, 2 lingurite extract pur de vanilie
pentru crema de ciocolata: 200 ml smantana dulce pentru frisca, 100 gr ciocolata 65% cacao
decor: ciocolata si migdale imbracate in ciocolata
1 cup = o cana de 200 ml




Prima data facem crema de vanilie sau mai precis renumita creme patissiere care de foarte multe ori m-a scos din incurcatura! E delicioasa, vanilata si merge de minune cu tot felul de dulciuri! Amestecam intr-un bol mediu zaharul cu ouale, galbenusul si amidonul de porumb! Laptele si frisca lichida se fierb la bain-marie sau chiar la foc mic (intr-o cratita cu fund gros). Dupa ce da in clocot, se ia de pe foc si se toarna incet peste compozitia cu oua, amestecand continuu! Compozitia astfel obtinuta se pune din nou pe foc, continuand sa amesteci pana ce se ingroasa! Dupa ce da in clocot se mai fierba inca 1 minut, amestecand continuu! Se da deoparte si se adauga vanilia! Se lasa in frigider cel putin 3 ore si pentru a nu forma crusta se acopera cu o folie de plastic! 


Pentru blat amestecam toate ingredientele uscate, mai putin zaharul, intr-un bol! Separat batem albusurile impreuna cu zaharul (pe care-l adaugam treptat) pana ce obtinem o spuma densa si batoasa, moment in care adaugam galbenusurile continuand sa mixam la viteza medie! Cand s-au omogenizat (nu trebuie batut prea mult) adaugam uleiul, smantana, vanilia si putin cate putin mixul de ingrediente uscate, amestecand usor, cu o spatula, pentru a avea garantia unui blat pufos! Se toarna intr-o forma tapetata cu hartie de copt si se coace in cuptorul preincalzit, la temperatura medie, pana ce trece testul cu scobitoarea! La mine a durat aproximativ 30 minute! 
Blatul racit si taiat in 2 parti egale trece la imbaierea delicioasa cu cafea! Ai grija ca ambele sa fie la temperatura camerei! Eu ca sa fiu sigura le-am tinut si putin la frigider :) 




Crema de ciocolata se obtine cel mai usor! Rupe ciocolata bucatele si topeste-o la microunde, impreuna cu 5-6 linguri de frisca! Las-o apoi sa ajunga la temperatura camerei si incorporeaz-o in frisca batuta, continuand mixarea pana ce capata o consistenta cremoasa si fina! 


Pentru decor am topit o ciocolata si am intins-o sub forma unui dreptunghi pe o hartie de copt! Am lasat-o la rece pana ce s-a intarit, apoi cu o spatula ingusta din metal (sau chiar cu un cutit) am scos fasii lungi de 4-5 cm pe care le-am rulat usor :)! Merge de minune si cu fulgi de ciocolata! 


Intre cele 2 blaturi punem crema de vanilie din belsug, avand grija sa oprim cateva linguri pentru decor! Glazura sau crema de la exterior este cea cu frisca si ciocolata! Bombonelele trebuie sa stea cumintele pe un pat vanilat si ca rasfatul sa fie complet, putina ciocolata rasa fin a adaugat un plus de savoare intregului tort! Tort care, va spun cu mana pe lingurita :)), a iesit bestial! Musai trebuie refacut! 


Oh, cred ca e una dintre cele mai lungi retete ale mele :)) insa va asigur ca nu-i deloc complicat! 
Am avut motiv triplu de sarbatoare :) asa ca tortul a fost mai mult decat binevenit :)) 
Blogul meu dragut a facut 4 luni, nepotelul meu drag si scump a inceput sa mearga (se tine inca de pereti, canepele si alte cele) si in plus e si luna iubirii ;) 




Va imbratisez cu mare drag si va invit la o portie (virtuala) de tort! 



Print Friendly and PDF

33 Responses so far.

  1. Vai, Emily!!! La ora asta incepi sa ne chinui, in mijlocul saptamanii??? Ai se eu ti pego :)))))))))
    Te pup, draga mea!

  2. Un tort bun si un copilut delicios.Te pup!

  3. Emily says:

    Diana, esti o scumpica :)) te pup si eu cu mare drag ;)

    DiaMar, multumim frumos! O zi minunata scumpa mea!

  4. Antonina says:

    Minunat tortulet! La cat mai multe lunite .. ani, draga mea! Noi nu prea le avem cu sarbatorile astea, da-mi place sa vad, simt iubire in jurul meu! Te pupic

  5. pansy says:

    fain tort aniversar!pupu-te si la mai mare!

  6. liana says:

    ce dragut arata tortul :) !

  7. Alex says:

    mvvvai ce minunatie...arata super delicios...
    La cat mai multe luni... :)

  8. Anonim says:

    Tare delicios tb sa fie tortuletul, l-am memorat si abea astept sa-l incerc! Pupici

  9. Periculoasa combinatie ai ales:))*** la multi ani blogului,nepotelului si la cat mai multe postari cu si despre cioco+vanilie..pupici

  10. Unknown says:

    vai ce bine arata , mmm

  11. dia says:

    asa rasfat mai zic si eu:)

  12. La multi ani blogului!!!Un deliciu tortuletul!Pup!

  13. Mare chin pentru mine!! Imi place combinatia, de notat si nota 10+ Pupic!!

  14. Excelenta combinatie,frumos tort!La cat mai multe bunaciuni!

  15. Edith says:

    Ce frumusete de tort ai facut :) La multi ani blogului! :)
    Si nepotelul e scump de tot!! pup!

  16. Emily says:

    Edith, scumpa mea, multumesc frumos ♥

  17. Emily says:

    Va multumesc fetelor! A fost unul dintre cele mai bune torturi incercate pana acum si nu exagerez! Mi-a placut tare mult combinatia si ma bucur sincer ca va place si voua ♥
    Pupicei

  18. Paradis says:

    Tortul arata ;WOW; dar nepotelu e un scumpic ♥!

  19. Gusulita says:

    foarte gustos tortuletul tau! Si adorabil nepotzelul !

  20. Unknown says:

    minunat tortul, ca mai toate deserturile preparate de tine :D

  21. Maria says:

    La multi ani blogului!!!Tortul...de nota 10:)!!!!Pupici:X

  22. FLORY says:

    Minunat,cioco+vanilie =love,pupici!

  23. http://www.facebook.com/events/260432277365011/ Nu stiu daca a ajuns e-mailul trimis legat de participarea la targul culinar Mic dejun de Bucuresti asa ca profit de spatiul pentru comentarii ca sa te contactez. Astept un semn daca doresti sa participi sau vrei sa afli mai multe detalii. Multumesc si seara buna!

  24. La multi ani!!! o felie si pt. mine, pup:)

  25. Timea says:

    Minunat tort Emily!!! Combinatia e perfecta...si cum din experienta stiu ca torturile tale sunt bune :), am sa salvez si reteta aceasta pt o ocazie viitoare. Te pup si duminica placuta.

  26. Anonim says:

    La multi ani blogului si la cat mai multe postari pline de viata !!! ;) ,.... tortuletul arata grozav de bine !! ;)

  27. Te astept la provocarea de pe blogul meu, sper sã ai timp:)

  28. Emily says:

    Va multumesc mult fetelor! Ma bucur nespus de mult ca va place si voua! Va imbratisez cu drag si va doresc o saptamana minunata! Pupici

  29. Buna Emily,
    Eu tocmai acum prajituresc tortul acesta. Am insa cateva dileme:la crema de vanilie la ingrediente scrie amidon de porumb, iar mai jos, la indicatii apare faina de porum. Ce este pana la urma? O alta chestiune: la blat nu mentionezi cand sau daca se mai adauga smantana. Tot la blat: la ingrediente nu aparevanilia, la indicatiile ulterioare, da. Sunt intr-o ceata totala. Am bagat deja blatul la cuptor - consistenta lui nu e asa pufoasa cum,presupun,k ar trebui. ai putea sa ma luminezi te rog?
    Mihaela

  30. Emily says:

    draga Mihaela, multumesc frumos pentru atentionare! Am remediat!
    Este vorba de amidon de porumb (acum mi-am dat seama ca se intelegea altceva)!La blat, da se pune smantana, insa nu afecteaza "pufosenia" iar vanilia este indicata doar daca-ti doresti un blat si mai aromat!
    Blatul nu trebuie sa fie super pufos, e mai dens decat alte blaturi de tip pandispan! Te imbratisez cu drag si astept sa-mi povestesti daca ti-a placut! Seara frumoasa draga mea!

  31. Ramona says:

    draga Emily,
    as vrea sa incerc aceasta reteta pt ziua sotului meu. Imi poti spune te rog ce dimensiuni are forma ta de copt? multumesc.

  32. Emily says:

    Draga Ramona, pentru 8-10 felii folosesc forma de 18-20 cm!
    La multi ani sotului tau si spor la prajiturit!

Leave a Reply


Nota: comentariile anonime, rautacioase si agresive vor fi intotdeauna moderate, dar nu intotdeauna vor fi si publicate ;)