eggnog mousse - spuma din lichior de oua

♥ lichiorul de oua este o bautura extrem de delicioasa, fina si perfecta pentru a sarbatori Craciunul alaturi de cei dragi! Marturisesc ca eu l-am indragit de la prima inghititura ♥


Imi doream un desert fara alcool asa ca reteta aceasta a fost o provocare pentru mine, insa va spun cu mana pe inima ca rezultatul a fost cu mult peste asteptari :)) 

Ingrediente pentru 4 portii: 
4 oua mari, 115g + 2 linguri zahar fin, 1 praf mic de sare, 300 ml lapte fierbinte, 2 linguri de rom sau esenta de rom (dar sa fie una de calitate, sa nu strice aroma), 100 ml smantana dulce pentru frisca + 1-2 linguri de zahar pudra,  1varf de cutit de nucsoara si un varf de cutit de scortisoara ♥


Separa ouale si pune galbenusurile intr-o cratita medie, cu fund gros, amesteca bine cu telul pana ce se omogenizeaza, fara sa le bati :), adauga zaharul si continua sa amesteci pana ce vei obtine o crema albicioasa, omogena! Adauga laptele fierbinte si praful de sare amestecand bine! Aceasta crema se fierbe pe foc mediu, amestecand foarte des, pana cand incepe sa se ingroase si ramane pe tel sau pe lingura cu care amesteci! Dupa ce ai oprit focul adauga romul si lasa la frigider pentru 15-20 minute pana ce se ingroasa bine! intre timp bate albusurile spuma, in care adaugi 2 linguri de zahar fin, continuand sa amesteci pana ce vei obtine o spuma batoasa si sticloasa! Incorporeaza treptat spuma de albus in crema de ou! Toarna in cupe de vin pentru un aspect de sarbatoare si decoreaza cu frisca si nucsoara + scortisoara!  

Este mai mult decat delicioasa aceasta spuma! Plina de savoare si arome de Craciun, menita sa ne aduca zambetul pe buze la orice ora Noi am savurat-o in timp ce am impodobit bradutul de Craciun! 


Va imbratisez cu mare drag si va doresc sa aveti o saptamana plina de iubire, de zambete si de caldura! 

Va pup,
Emily

Print Friendly and PDF

14 Responses so far.

  1. Mihaela says:

    Buna idee de sarbatori, imi place mult :) Craciun fericit!

  2. Anonim says:

    minunata idee , si eu ador lichiorul de oua si clar , e de nelipsit in aceasta perioada din casa noastra ;)..

  3. Imi place mult.Bradutul este tare frumos.Diana mea l-a impodobit la inceputul lunii.Te pup!

  4. As dori si eu...Cin Cin:)

  5. Simona says:

    Uite ceva ce nu am baut niciodata, dar am tot vazut pe mai multe bloguri.. deci trebuie sa fac si eu. Bauturica ta arata foarte bine. Pupici

  6. Tare bun e!!!Sa ne mai incalzim nitel:))Pup!

  7. Emily says:

    Mihaela, multumesc ♥ te imbratisez cu mare drag! :*


    Catkitchen stiu despre ce vorbesti :)) si eu il ador! te imbratisez cu drag :*

    DiaMar, multumesc! si eu l-am inceput pe 1 decembrie, insa doar cu luminitele :)) pup


    Ramona, cin-cin ♥
    pup


    Simona, sigur o sa-ti placa! eu il ador ♥
    te pup


    Licuta, ca bine zici :) pup si eu tare tare

  8. FLORY says:

    De multe ori am vzut dar nu m-a tentat sa-l iau acasa.Dar m-ai convins si am sa gust anul asta,te pup!

  9. Corina says:

    Chiar aveam nevoie de o reteta de lichior de oua, multumesc! Pupici

  10. Emily says:

    Flory, nu vei regreta nicio clipa :) pupici


    Corina, te pup si eu! Vezi ca asta e varianta fara alcool :)

  11. Unknown says:

    ioi ce bine suna mousse-ul tau! iar bradul e de vis :D

  12. Emily says:

    Andreea, multumesc ♥♥♥

  13. anomisana says:

    O adevărată bunăciune şi mai este şi fără alcool. Excelent şi de reţinut.

  14. Emily says:

    scumpa mea, ma bucur ca-ti place! E preferatul meu :)
    pupici

Leave a Reply


Nota: comentariile anonime, rautacioase si agresive vor fi intotdeauna moderate, dar nu intotdeauna vor fi si publicate ;)