painica dulce "Mos Craciun"

ador sarbatorile de iarna si il iubesc pe Mos Craciun!  Asa am fost dintotdeauna si nici nu ma voi schimba :))

cu gandul doar la Mos Craciun, toata un zambet si acompaniata de frumoasele melodii specifice sarbatorilor am pregatit din aluat dulce un Mos Craciun numai al meu :)


l-am devorat intr-o clipita :)) ciupindu-l mai intai de barba deasa si frumoasa :))

asa-i ca e dragut? ieri cand patrulam pe langa cuptor si topaiam de pe-un picior pe altul de fericire ce credeti ca fredonam? "santa baby, santa baby ..." :))

viata e atat de frumoasa si avem motive de bucurie in fiecare clipa, la fiecare pas, trebuie doar sa deschidem ochii si inima, sa fim calzi si buni, sa zambim, sa iubim si sa impartasim cu altii (ce se poate, bineinteles) :*

ingrediente pentru fix 2 Mosi:
1/2 kg faina de patiserie, 1 cana de lapte caldut (250 ml), 4 linguri de zahar, 20g drojdie uscata, 50g unt nesarat moale, 1 ou mediu, pudra de portocale sau esenta, 1 praf de sare si un galbenus pentru uns + bombonele pentru decor!

se face un aluat ca pentru cozonaci, eu l-am facut la masina de paine ;), dar sa nu ma dati de gol! il lasati sa dospeasca la loc ferit de curenti si destul de caldut iar dupa ce a crescut de cel putin 2 ori in volum incepem manevrarea :)

as incerca sa va descriu, dar va parea mai mult decat complicat asa ca las imaginile sa va povesteasca si sa va convinga de usurinta prepararii caci chiar daca nu pare e foarte usor de facut!
Imparte aluatul in 4 parti egale, din care vei realiza 2 Mosi urmand pasii din imaginile de mai jos:

TIPS: 
1. Mustatile trebuie putin rasucite ca sa-si pastreze aspectul usor ravasit! ;) 
2. Trebuie montat direct in tava tapetata cu hartie, nu cum am facut eu si mi-a luat mai mult sa-l trasnport decat sa-l fac :)) 
3. Se coace in cuptorul preincalzit, foc mediu, pe treapta din mijloc pana ce se rumeneste si trece testul scobitorii! 

este minunat, dulce, pufos, aromat, haios si merge de minune cu o cana de lapte cu cacao sau o ciocolata calda!


Va imbratisez cu mare drag si va doresc de pe acum sa va aduca mosul tot ce va doriti!

cu drag,
Emily

Print Friendly and PDF

42 Responses so far.

  1. Mihaela says:

    Ce barba draguta are mosul asta, imi place :)

  2. Lilly says:

    Pfuai ce painica frumoasa.Un Mos dulce si frumos.Fetita mea ar fi incantata.Daca fac serbare de Craciun la gradi fac si eu un Mos dulce!Multumesc!

  3. Simona says:

    Dragut "Mos Craciun"!!!

  4. Emily, ador blogul tau! E foarte vesel! Iar mosul sigur va fi darnic cu tine, mai ales cand isi va vedea paine-portretul aici :))
    Pupici, Craciunito :)

  5. Ce idee faina, Emily! Abia astept sa-i pun pe copii sa se ocupe de framantat si de "decorat/ciufulit" barba mosului :) O sera frumoasa, draga mea

  6. Simona says:

    Asta da Mos gustos! Arata foarte bine! Pupici

  7. Simpatic foc mos Craciun... Ai muncit mult la el, dar e perfect, cred ca nu m-as fi indurat sa-l devorez... sau poate da ... ?!

  8. FLORY says:

    Foarte dragut mosul.Deja incep sa simt spiritul Craciunului cu asa painica.Pupici!

  9. Emily says:

    Mihaela, multumesc! :*


    Lily, merge si asa, fara serbare, ca o surpriza dulce :*

    Simona, Dia, va multumesc :*


    Diana, draga mea, multumesc tare mult! eu il astept cu drag si cu cosul de bunatati pregatit! :*


    Delicioasa mea draga, iti dai seama ce fericiti or sa fie? abia astept sa-mi povestesti! pupici multi


    Simona, asa-i ca e frumos? si mai e si pufos pe deasupra! :*

    Daniela, multumesc! sa stii ca si eu am stat cateva secunde pe ganduri inainte sa ma apuc de devorat :))


    Flory, multumesc frumos! te pup


    o seara frumoasa tuturor!

  10. Adina says:

    Ce reusit e!!! Sa-l tot tragi de barba!

  11. Emily says:

    multumesc Mitinita! te pup

  12. Antonina says:

    Ce dragalasenie !! mi-ar fi mila s-o mananc ! dar apoi cred ca-i tare buna nu?? daca gust asa putin nu se vede,nu? ;)) pupici

  13. Komarka says:

    Wow! I love the idea of sweet Santa Claus! :)

  14. ce barbos mosulic:))o idee geniala...astept sa mai creasca si al meu copil sa se poata bucura de el si cu siguranta il fac!
    sa iti fie de bine daca l-ai ciupid deja...eu sunt la dieta,deci salivezzzz!!
    Te pup si bine te-am gasit!:)te-am adaugat la favorite:X

  15. Cristina says:

    Cat este de frumos!!! Trebuie sa il fac si eu celui mic, va fi foarte fericit!

  16. Andie says:

    Cata rabdare ai avut sa impletesti la barba aia! Felicitari, furnicuta harnica!

  17. Salomé says:

    Que cosas tan bonitas haces... Besos

  18. Super drãgãlas, bravo:)

  19. Emily says:

    Antonina, iti sugerez sa incepi ca si mine, de sub barba :)) sa nu se vada prima muscatura :)) te pup tare tare



    Komarka thank you dear! you are very sweet! :*


    Noor, multumesc frumos! bine ai venit si te astept de fiecare data cu mult drag! :* :*


    Cristina, multumesc! Pustiul va topai de fericire, crede-ma! eu una am facut-o :)) te pup


    Andie, e mai usor de facut decat crezi! te pup cu drag!


    Salome, muchas gracias! besitos :*


    Ramona, multumesc! :*


    seara frumoasa tuturor!

  20. Corina says:

    Vai ce dragutica eeeeee! ar fi fain un cozonac asa....;)

  21. Laura says:

    Bine te-am gasit (si eu) la tine "acasa" Emiliy :0 Foarte frumos si ingenios Mos Craciun :)

  22. Emily says:

    Corina, aluatul asta e chiar ca un cozonac :*


    Laura bine ai venit! te pup!

  23. Maya says:

    O pituta oachesa, un Mos gustos!

  24. Frumoasa barba are mosul tau!Pupici!

  25. Corina says:

    Mpai atunci tre sa m-apuc de treaba! :) Pup!

  26. Diana says:

    wow..ce frumos e mosu tau!!! super ideea!!

  27. Emily says:

    Maya, Teo, Diana - va multumesc frumos! pupici multi multi multi


    Corina, spor la treaba si abia astept vesti :*

  28. ce dragut e mosulica al tau! te-ai indurat sa il papi? :)...

  29. Emily says:

    Ophelia a fost o placere sa-l papam :))

  30. pansy says:

    emily,te-ai intrecut pe sine! e de concurs ! super arata !daca as avea nepotii aici probabil ca m-as incumeta.povesteste-mi de caciula,ca de aia n-ai zis nimic !caciula i-ai decorat-o cu gelatina?
    FELICITARI !!!!!!!!

  31. Emily says:

    Pansy, multumesc frumos! caciulita am pictat-o cu un amestec de apa, zahar si putin sirop de capsuni :)

    te pup si-ti multumesc din suflet pentru urari! :*

  32. camy says:

    mniam mniam cate bunatati pe aici:D a iesit foarte bine mos craciunnn:D te mai astept pe blogul meu:*am sa fur ceva retete ;)):*

  33. Emily says:

    Cami, bine ai venit! :*

  34. Hi Emily,

    Thanks for visiting my blog and following me. I have followed you back. This is such a creative and fun bread!

    --------------------------------
    Regards
    Spoon and Chopsticks
    http://spoon-and-chopsticks.blogspot.com/

  35. Emily says:

    thanks and kisses :)

  36. Andreea says:

    e super haios! Ii pun semn de carte :)

  37. Emily says:

    Andreea multumesc! abia astept sa-mi povestesti dupa ce-l incerci! :*

  38. veronica picioroaga says:

    cu siguranta fac si eu :-) Multumim ptr inca o idee minunata!

  39. Emily says:

    cu mare drag! te astept cu vesti :*

  40. Cristina says:

    Ti-a iesit foarte frumos!!!

  41. Emily says:

    Multumesc Cristina! Si tie ti-a iesit foarte bine ;)
    te pup!

Leave a Reply


Nota: comentariile anonime, rautacioase si agresive vor fi intotdeauna moderate, dar nu intotdeauna vor fi si publicate ;)